اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی:

معارف اهل‌بیت (ع) به صورت خردورزانه به دنیا منتقل می‌شود

امام جمعه موقت تهران گفت: پیام معارف اهل‌بیت (ع) به نحوه خردورزانه‌ای از طریق مراکزی چون جامعه المصطفی به سراسر جهان منتقل می‌شود.

معارف اهل‌بیت (ع) به صورت خردورزانه به دنیا منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جامعه المصطفی، آیت‌الله سید احمد خاتمی در دیدار معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌‌های انجام شده در جامعه المصطفی گفت: امروز جامعه المصطفی، مایه افتخار و زینت حوزه‌های علمیه و مکتب اهل‌بیت (ع) است و پیام معارف ناب اسلامی به نحو خردورزانه‌ای از این طریق به سراسر جهان منتقل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت‌های جامعه المصطفی، دست مایه خوبی برای نشان‌دادن ثمره ولایت‌پذیری است، افزود: شکل‌گیری جامعه المصطفی کاری بسیار ارزشمند و از برکات مدیریت ولایت است که با نگاهی باز، این‌چنین تشکیلاتی را راه‌اندازی کر‌ده‌اند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مدیریت درخور تحسین آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: آیت‌الله اعرافی به معنای دقیق کلمه ملا است که در فقه، اصول، فلسفه و ... تخصص ویژه‌ای دارد.

وی ضمن تاکید بر معرفی دستاوردهای عظیم جامعه المصطفی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم با حضور در میان اعضای جامعه مدرسین، زمان وسیعی برای معرفی فعالیت‌ها و ثمرات جامعه المصطفی اختصاص یابد تا ابعاد مختلف فعالیت‌های جامعه المصطفی به درستی معرفی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه فعالیت در عرصه تهذیب و مباحث اخلاقی را از ملزومات مراکز حوزوی دانست و تصریح کرد: در مراکز حوزوی به‌ویژه جامعه المصطفی که با نگاهی بین‌المللی در صدد معرفی معارف ناب اسلامی است باید تهذیب و مباحث اخلاقی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

وی یادآور شد: باید طلاب و دانش آموختگان جامعه المصطفی ضمن آشنایی با تاریخ گذشته انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، با جوهر انقلاب که احیای اسلام است، آشنا شده تا به صورت مستند مدافع نظام مقدس اسلامی باشند.

خاتمی بصیرت‌افزایی سیاسی دانش‌آموختگان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به همان اندازه که به مباحث درسی اهمیت داده می‌شود باید در عرصه بصیرت سیاسی طلاب و دانش‌آموختگان فعالیت‌های درخور توجهی صورت گیرد تا بصیرت سیاسی این عزیزان روز به روز ارتقا یابد.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه به جامعه المصطفی که مایه زینت حوزه علمیه و مکتب تشیع است، افتخار می‌کنیم، تصریح کرد: پیام معارف اهل‌بیت (ع) به نحوه خردورزانه‌ای از طریق مراکزی چون جامعه المصطفی به سراسر جهان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/2258/م/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول