اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمد ضرغام در گفت‌وگو با فارس:

دوره تربیت مدرس قرآن در تهران برگزار می‌شود

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به برگزاری دوره تربیت مدرس روخوانی و روان‌خوانی قرآن در استان تهران، گفت: نخستین مرحله این دوره‌ها از20 تا 22 آذر ماه برگزار می‌شود.

دوره تربیت مدرس قرآن در تهران برگزار می‌شود

محمد ضرغام مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفتوگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن در تهران، اظهار داشت: سازمان دارالقرآن از سه سال گذشته با برگزاری دوره‌های تربیت مدرس قرآن سعی در شناسایی و تربیت مدرسان روخوانی و روان‌خوانی قرآن کرده که تاکنون حدود 14 دوره در 10 استان کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های تربیت مدرس قرآن در دو مرحله سه روزه برگزار می‌شوند، افزود: امسال دوره‌های تربیت مدرس روخوانی و روان‌خوانی قرآن در استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی برگزار شد که با توجه به نیاز استان تهران به مدرس قرآن، این دوره‌ها در استان تهران نیز برگزار خواهد شد.

ضرغام با اشاره به اینکه نخستین مرحله دوره تربیت مدرس قرآن استان تهران از 20 تا 22 آذرماه با حضور 40مدرس قرآن برگزار می‌شود، تصریح کرد: در دوره اول تربیت مدرس قرآن به آموزش فنون معلمی، کارورزی تدریس و همچنین تعلیم و تربیت اسلامی پرداخته ‌می‌شود.

 مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم ادامه داد: در دومین مرحله از دوره تربیت مدرس روخوانی و روان‌خوانی قرآن که از چهارم تا ششم دی‌ماه برگزار خواهد شد، افراد تحت آموزش اصول تحلیل و تدریس قرآن قرار می‌گیرند و به عنوان مدرس به کارورزی خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه پس از گذشت دو هفته از پایان دوره تربیت مدرس آزمونی از افراد اخذ می‌شود، خاطر نشان کرد: پس از اینکه مدرسان این دوره‌های آموزشی را با موفقیت پشت سر گذاشتند، آزمون‌های عملی و کتبی روش تدریس روخوانی و روان‌خوانی قرآن به منظور ارزیابی سطح توانمندی‌ها آن‌ها برگزار می‌شود.

ضرغام افزود: کسانی که حداقل معدل 17 را کسب کنند، گواهینامه تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را از سازمان دارالقرآن الکریم دریافت می‌کنند و می‌توانند به تدریس در دوره‌های تربیت معلم رشته روخوانی و روان‌خوانی قرآن بپردازند.

مدیر آموزش سازمان دارالقرآن‌الکریم در پایان گفت: تا پایان سال جاری این دوره‌های آموزشی در استان‌های اردبیل، مازندران و فارس نیز برگزار خواهد شد تا بتوانیم با توانمندسازی و تربیت مدرسان روخوانی و روان‌خوانی قرآن جامعه را به سوی انس بیشتر با قرآن کریم هدایت کنیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول