اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قصرشیرین:

زندگی امام موسی کاظم (ع) با آیات الهی آمیخته است

امام جمعه قصرشیرین گفت: زندگی امام موسی کاظم (ع) با آیات الهی آمیخته شده بود و پیاده شدن اعمال امامان معصوم (ع) در جهان، بهشت خداوند را بر روی زمین قرار می‌دهد.

زندگی امام موسی کاظم (ع) با آیات الهی آمیخته است

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تمام فضایل و رفتارهای امام موسی کاظم (ع) برگرفته از تعالیم الهی بود و ایشان دارای علم لدنی بودند.

وی تصریح کرد: رفتار و منش امام موسی کاظم (ع) برای تک‌تک افرادی که می‌خواهند در مسیر زندگی درست و سعادت‌مند گام بردارند، بهترین الگوست.

به گفته امام جمعه قصرشیرین، امام موسی کاظم (ع) هدف خلقت را برای مردم با علم الهی بازگو می‌کردند و طرفداران و مریدان بسیاری داشتند.

وی صفت گناه‌شناسی و ثواب‌شناسی امام موسی کاظم (ع) را از افضل‌ترین صفات این امام معرفی کرد و افزود: باب‌الحوائج بودن ایشان برای شیعیان و کاظم الغیظ بودن این امام بزرگوار نزد تمامی افراد جهان شهرت خاصی دارد.

ملکی اظهار داشت: امام موسی کاظم (ع) با فرو بردن خشم خود در هنگام عصبانیت و کنترل کردن رفتار به نحو درست و صعه‌صدر نشان دادن در مقابل بدگویی‌های دیگران و تحمل رنج‌ها و ظلم‌های ظالمان دوران خود نمونه کامل زهد و تقوا در بین مردم بودند.

به گفته وی، اگر صفت شکیبایی این امام گران‌قدر در جامعه اجرا شود و افراد بتوانند در نهایت عصبانیت رفتار خود را کنترل و از تصمیم‌گیری‌های عجولانه صرف‌نظر کنند، بسیاری از امورات اجتماعی سر و سامان می‌گیرد.

ملکی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعمال امامان معصوم (ع) در جهان پیاده شود، آن ‌وقت بهشت خداوند بر روی زمین قرار می‌گیرد و اجتماع مردم به همدیگر کمک کرده و آرامش را در جامعه طنین‌انداز می‌کنند.

امام جمعه قصرشیرین حرکات و تفکرات سیاسی امام موسی کاظم (ع) را مایه آرامش حکومت دوران ایشان دانست و یادآور شد: اگر سیاست‌مداران امروز اعمال این امام بزرگوار را سرلوحه کار خود قرار دهند بی‌شک رفتار الهی با سیاست دینی آن‌ها آمیخته می‌شود و تفکرات ظالمانه در حکومت جایی نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: همان‌‌‌‌طور که امام موسی کاظم (ع) برای رضایت خداوند متعال از جان و مال و فرزندان خود در مبارزه با ظلم در جامعه گذشت، همه مسلمانان نیز باید در همه حال از عقاید دینی و اسلامی خود دفاع کرده و زندگی عزت‌مندانه را در گرو پاسداری از این عقیده بدانند.

ملکی زندگی امام موسی کاظم (ع) را آمیخته شدن با آیات الهی دانست و متذکر شد: انسان زمانی زندگی دینی خود را به‌سوی سعادت اخروی می‌کشاند که در راه امامان معصوم (ع) قدم بردارد.

انتهای پیام/2700/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول