اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امنیت مقوله‌ای گمشده در روستاهای بیجار/ ادامه سریال تکراری سرقت احشام

سرقت احشام در روستاهای بیجار به یک سریال تکراری تبدیل شده و امنیت در این روستاها با تکرار چنین عملی همچنان حلقه‌ای گمشده است که زندگی را به کام مردم تلخ کرده است.

امنیت مقوله‌ای گمشده در روستاهای بیجار/ ادامه سریال تکراری سرقت احشام

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، امنیت نیاز اساسی بشر و تأمین آن اساسی‌ترین مقوله در کشور و استان شهر و روستا است و این مقوله مهم از وظایف خطیر مسئولین این امر است.

نگاهی به منابع حقوق اسلامی نشانگر این است که امنیت از منظر دینی نیز نخستین و مهم‌ترین شرط یک زندگی سالم اجتماعی است و دقت در این امر در تمامی جوامع انکارناپذیر است.

پرداختن به مقوله امنیت و برقراری آن در جامعه از ارزش و منزلت ویژه‌ای برخوردار بوده و این مهم لزوم شدت عمل مسئولین امر در برابر آرامش‌ستیزی و بر هم زدن امنیت توسط افراد به دلایل مختلف را می‌رساند.

مسئولین برقراری امر خطیر امنیت نه تنها در تولید و ایجاد امنیت در جامعه، بلکه باید احساس امنیت در جامعه را نیز به مردم هدیه کنند تا آنها با دلگرمی هر چه تمام‌تر به زندگی روزمره خود بپردازند.

متأسفانه چند ماهی است که احساس امنیت از روستاهای بیجار رخت بربسته و جای خود را به احساس ناامنی داده و این مقوله زاییده سرقت احشام به صورت مکرر و ادامه‌دار در این روستاها است.

مدتی کوتاه و به صورت مقطعی با پیگیری‌های نیروی انتظامی سرقت‌های احشام که به صورت زنجیروار در اکثر روستاها و گاوداری‌های این شهرستان به وقوع می‌پیوست قطع شد و مردم مسرور از این امر به زندگی روزمره خود پرداختند، اما در روزهای اخیر بار دیگر سارقان احشام بدون هیچ واهمه‌ای کار سرقت احشام را از سر گرفته‌اند.

تمامی دار و ندار اکثر روستاییان که به تعبیری خرده اقتصادی‌ها و خرده سرمایه‌داران شهرستان هستند به واسطه دام‌ها و احشامشان است که این روزها جلوی دیدگانشان توسط سارقین به تاراج می‌رود.

روستاییان از ترس جان خود که مبادا مورد هجوم سارقین مسلح قرار گرفته و کشته شوند هیچ‌گونه دفاعی از خود نداشته و صرفاً به تماشای سرقت احشام خود می‌نشینند و آه حسرت از نهادشان بر می‌آید.

افرادی نیز از اهالی روستا که شجاعانه مقابل این سارقین ایستادگی کرده به شدت مورد ضرب و شتم سارقان قرار گرفته و راهی بیمارستان می‌شوند.

با توجه به اینکه روستاییان از زحمتکش‌ترین افراد در جامعه به شمار می‌آیند و از حداقل امکانات نیز برخوردار نیستند، توجه ویژه مسئولین در زمینه برقراری امنیت در روستاها را امری ضروری کرده است. 

زندگی روستاییان در گیرودار بودن یا نبودن

روستاییان در برابر سارقین احشام باید یکی از دو مقوله بودن یا نبودن را برگزینند زیرا ترس از جانشان مانع از دفاع در برابر این دزدان آرامش در روستاها می‌شود و ناگزیرند در این راستا بودن یا نبودن را در ولایت خود انتخاب کنند.

با این حال هر ساله از جمعیت روستایی به دلایلی مختلف کاسته می‌شود و سرقت احشام نیز می‌تواند مزید بر این علت شده و این مردمان زحمت‌کش از ولایتشان رانده شوند.

در راستای جلوگیری از این امر دقت و هوشیاری مسئولین نیاز است تا امنیت دیگر بار و برای همیشه در روستاهای بیجار برقرار شود.

گفتنی است؛ چندی پیش خبر از دستگیری و به هلاکت رسیدن سارق سابقه‌دار و سردسته سارقین احشام روستاهای بیجار شنیدم و امیدوار از اینکه امنیت بار دیگر در روستاها حاکم شده است، اما متأسفانه این سرقت‌ها تمامی ندارد و شب‌های گذشته سرقت احشام  در دو روستای قزلعلی و سیدان با به سرقت رفتن 52 رأس از احشام مجدد تکرار و موجب ناامنی در این روستاها شده است.

امید است به زودی سرقت احشام که به موضوعی سریالی  تبدیل شده است، با تلاش مجدانه مسئولین امر پایان یابد و سارقین در دام قانون گرفتار شده و امنیت دیگر بار به روستاهای بیجار بازگردد.

انتهای پیام/79015/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول