اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

مجلس درباره وزیر اقتصاد به وظیفه خود عمل کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: نمایندگان در مورد وزیر اقتصاد به وظیفه قانونی خود عمل کردند.

مجلس درباره وزیر اقتصاد به وظیفه خود عمل کرد

حسین طلا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: رئیس بانک مرکزی در زمانی که شرایط برای کاهش نرخ ارز و به تبع آن کاهش قیمت‌ها فراهم شده بود، ناگهان مصاحبه‌ای کرده و اظهاراتی را در این زمینه بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: این موضوع تاثیری منفی در کاهش قیمت ارز داشته و بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر ریاست بانک مرکزی این اظهارات را بیان نمی‌کرد، قیمت ارز به ویژه دلار به شدت کاهش می‌یافت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل تعدادی از نمایندگان سئوالی را از وزیر اقتصاد مطرح کردند که این پرسش در جلسه یکشنبه با حضور وزیر به بحث گذاشته شد و در نهایت مجلس پاسخ‌های نماینده دولت را قانع‌کننده تشخیص نداد.

طلا تاکید کرد: این حق قانونی مجلس و نمایندگان است که در مسائل مختلف از اختیارات قانونی خود استفاد کرده و از مسئولان دستگاه‌های مختلف سئوال کنند.

وی در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه اظهارات رئیس بانک مرکزی ارتباطی با وزیر اقتصاد ندارد و چرا باید مجلس به وزیر اقتصاد دولت تذکر و اخطار دهد، گفت: بر اساس قانون مجلس نمی‌تواند رئیس بانک مرکزی را مورد سئوال و پرسش قرار داده و یا وی را استیضاح کند.

* مجلس حرمت رئیس جمهور را حفظ کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین در مورد مسائلی که به بانک مرکزی مربوط می‌شود، ما یا باید رئیس جمهور را به عنوان عالی‌ترین مقام دولت احضار  می‌کردیم و یا وزیر اقتصاد را به عنوان عالی‌ترین مقام اقتصادی.

طلا ادامه داد:‌ مجلس در این زمینه حرمت رئیس جمهور را حفظ کرد و از وزیر اقتصاد درباره اظهارات رئیس بانک مرکزی سئوال کرد و هیچ منع قانونی در این کار وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: اقدام روز یکشنبه مجلس در احضار و پاسخ‌ خواستن از وزیر اقتصاد به طور کامل بر اساس قانون بوده و مجلس به وظایف و اختیارات خود عمل کرده است.

انتهای پیام/2302/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول