اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / فارس گزارش می‌دهد

نگرانی مردم کوهبنان از وضعیت نامطلوب معابر شهری

90 درصد از معابر اصلی و کوچه‌های شهر کوهبنان نیاز به روکش، آسفالت‌، لکه‌گیری و زیر‌سازی دارند‌.

نگرانی مردم کوهبنان از وضعیت نامطلوب معابر شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، زمانی که خبر انتقال گاز در کوهبنان گوش به گوش می‌چرخید، مردم اظهار خوشحالی می‌کردند که دیگر نباید ساعت‌های طولانی در صف خرید نفت منتظر بمانند و یا با هزاران خواهش نفت زمستان و ایام سرما‌ی خود را فراهم کنند.

اما ‌این خوشحالی پایدار نماند، چراکه در مدت زمانی کوتاه پیمانکاران با بیل‌های مکانیکی به جان آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های کوهبنان افتادند و شهر به ویرانه‌ای ‌بدل شد و چه بسا خردسالان‌، نوجوانان و پیران با سقوط در حفاری‌های شرکت گاز گرفتار شدند و با دست و پای شکسته راه خانه را در پیش گرفتند‌‌.

طی چهار سال گذشته صاحبان وسایل نقلیه به ویژه خودروهای شخصی بارها با مراجعه به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های مجاز خودرو مبادرت به تعویض و تعمیر قطعات زیر‌بندی ماشین خود کرده‌اند و خم به ابرو نیاوردند تا گاز به تمام جای شهر برسد‌.

با پیگیرهای متعدد خبرنگاران و گوشزد مسئولان اجرایی به ویژه فرماندار ‌تعداد اندکی از معابر شهر کوهبنان آن هم بدون زیر‌سازی اساسی لکه‌گیری شدند که البته عمر این آسفالت‌ بسیار کوتاه بود و با ریزش نخستین باران زمستانی دوباره شاهد نشست‌ آسفالت بودیم به گونه‌ای که امروز بیش از 90 در‌صد معابر کوهبنان نیاز به زیر‌سازی‌، لکه‌گیری و آسفالت دارند‌.

البته جای بسی تأمل است، هرجا پیمانکاران شرکت گاز موفق به تخریب آسفالت و کوچه‌ها نشدند، شرکت آب و فاضلاب و مخابرات جبران کرده‌اند.

اینجاست که امروز بسیاری از پیاده‌روها هم از این نعمت بی‌بهره نیستند و به تازگی پیاده‌روهای خیابان طالقانی کوهبنان محل تاخت و تاز بیل مکانیکی و کارگران زحمتکش بوده تا دیگر جای گله برای هیچ یک از شهروندان محلات و کوچه‌های کوهبنان وجود نداشته باشد‌.

حال پس از گذشت چند ‌سال و در آستانه فصل بارش برف و باران مردم بام فرهنگی استان کرمان همچنان چشم به توجه مسئولان دوخته‌اند تا شاهد رفع این نقیصه باشند.

البته نباید از انصاف به دور بود و کمی حق را به شهردار و شورای شهر هم داد، چرا که با توجه به کمبود درآمد مردم و‌ عدم پرداخت وام مسکن و تعمیرات از سوی بانک‌ها، ‌ساخت و ساز در کوهبنان بسیار کم شده و مردم دیگر به دنبال تهیه و تمدید پروانه ساختمانی نیستند.

با این اوصاف و درآمد ناچیز ‌شهرداری جوابگوی پرداخت حقوق کارگران و خرج و مخارج ‌ماشین‌آلات نیست به جاست مدیران عالی دولت یازدهم در کرمان با اتخاذ تدابیری به کمک شهرداری کوهبنان بشتابد و با کمک‌های مالی شهرداری کوهبنان را در اجابت درخواست مراجعه کنندگان یاری رساند.

..................................................

گزارش از: علی‌اصغر نامجو کوهبنانی

..................................................

انتهای پیام/80012/ذ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول