اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد

فعالیت 291 راهدار در 3500 کیلومتر مسیر برف‌گیر مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: 20 راهدارخانه ثابت و سیار به همراه 291 راهدار در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی در 3 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های برف‌گیر و کوهستانی استان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 291 راهدار در 3500 کیلومتر مسیر برف‌گیر مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی مازندران، درنشست مشترک مسئولان اداره‌کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه‌ها، راهنمایی و رانندگی، پلیس‌راه، جمعیت هلال احمر و اورژانس استان که به منظور برنامه‌ریزی برای برگزاری مطلوب و با اقتدار رزمایش طرح زمستانه سال جاری تشکیل شد بر آمادگی کامل نیروها تأکید شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در این نشست با قدردانی از زحمات تمام خدمت‌گزاران مرتبط با حوزه حمل و نقل جاده‌ای گفت: حفظ ارتباطات و تداوم جریان پیوسته شبکه حمل و نقل جاده‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سیدعلی اسد بیان داشت: برنامه‌ریزی برای حفظ ایمنی و جریان پیوسته ترافیک در زمستان از درجه بالایی از اهمیت و حساسیت برخوردار است.

وی با تأکید بر ایجاد تعامل و همدلی و وحدت رویه برای خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به‌هنگام وجود برنامه‌ریزی مناسب را ضروری دانست و افزود: گروه‌های راهداری، پلیس‌راه و امداد و نجات جاده‌ای باید با تقویت و هم‌پوشانی نقاط ضعف را شناسایی و برای تبدیل آن به نقاط قوت به‌منظور بهره‌گیری در راستای خدمت بهتر استفاده کنند.

اسد با اشاره به اینکه حضور این نیروها در محورها باید بیشترین اثرگذاری برای خدمت به مردم و مسافران را به همراه داشته باشد، تصریح کرد: با توجه به کمبودهای اعتباری و امکانات، عشق خدمت به مردم است که همه ما را برای انجام خدمتی خالصانه ترغیب می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره استقرار نیروهای راهداری این اداره‌کل در سطح محورهای برف‌گیر اظهار داشت: در طول 10 هزار و 155 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران 20 راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت داشته که 291 نفر از راهداران سخت‌کوش در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی با 220 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در 3 هزار و 500 کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول می‌شوند. 

فرمانده پلیس راه مازندران نیز در این نشست با اعلام آمادگی کامل نیروهای پلیس راه و استقرار کلیه نیروها در محورهای ارتباطی و گردنه‌ای برف‌گیر استان خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش درست به مردم و مسافران برای سفر در فصل زمستان و مقابله با شرایط سخت بسیار مؤثر و کارساز است.

جعفر محمدنژاد با تأکید بر اصل خدمت‌رسانی به مردم و مسافران یادآور شد: سال گذشته 12 نفر از هموطنان ما در محورهای برف‌گیر دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند پس امیدوارم با برپایی چنین نشست‌ها و جلسات اثربخشی در سال جاری این عدد به صفر برسد.

محمدنژاد در خصوص انسداد محورها در زمستان اظهار داشت: هرگونه انسداد در سطح محورها باید با هماهنگی و تصمیم‌گیری دوسویه راه و شهرسازی و پلیس راه باشد چراکه این مهم علاوه بر ایجاد شرایط مطلوب برای برقراری ترددی ایمن و روان باعث جلوگیری از اتلاف زمان و عدم تداخل در سفر برای کاربر جاده‌ای می‌شود.

وی در خصوص برپایی رزمایش طرح زمستانه 92 عنوان کرد: با توجه به برپایی این نشست و هماهنگی به عمل آمده امیدواریم رزمایش امسال با حضور فعال و با اقتدار دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای برگزار شود.

به گزارش فارس، رزمایش طرح زمستانه چهارشنبه 20 آذر در بلوار مرحوم سلیم بهرامی ساری با حضور استاندار و مسئولان ارشد استانی برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول