اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود

برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه دستاوردهای علمی، ‌پژوهشی و فناوری‌های اردبیل از 23 آذر ماه سال‌جاری در اردبیل برگزار می‌شود.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اردبیل به اهمیت و جایگاه ویژه علم، تحقیق و پژوهش در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امسال هفته پژوهش با شعار کلید توسعه پایدار نامگذاری شده که امیدواریم با افزایش سرمایه‌ها و مطالعات اجتماعی در راستای توسعه پایدار استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا نگذاریم نخبه‌ها و پژوهشگران استان به علت نبود کار از این استان به سایر استان‌ها مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات پژوهش‌محور منجر به افزایش بهره‌وری در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌کرد در حوزه پژوهش نوعی سرمایه‌گذاری اساسی و زیربنایی محسوب می‌شود.

خدابخش در مورد برگزاری برنامه‌های ویژه هفته پژوهش و فناوری خاطر نشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی و پژوهشگران در محل دانشگاه محقق اردبیلی از 23 الی 27 آذرماه که به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده برگزار می‌شود.

رئیس کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان مشارکت کلیه دستگاه‌های دخیل، نخبگان و پژوهشگران را جهت شناساندن دستاوردهای پژوهش و فناوری را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: صدا و سیمای مرکز اردبیل نسبت به انجام برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی در مورد هفته پژوهش برای شناساندن، انتخاب و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران نمونه اقدام کند.

وی از تجلیل نخبگان و پژوهشگران نمونه دانشگاهیان و دستگاه‌های اجرایی در هفته پژوهش خبر داد و اضافه کرد: این هفته از ابتکارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نامگذاری شده و فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، اجرایی و نیز تجلیل از پژوهشگران برتر و آثار تحقیقاتی فاخر استان است و زمینه را برای بیان مشکلات و ارائه راهکارهای اساسی در راستای تسهیل امور علمی فراهم می‌کند.

خدابخش با اشاره به اینکه توجه به پژوهش امری ضروری برای دستیابی به توسعه علمی است، بیان کرد: پژوهش بستری برای رشد و توسعه همه‌جانبه کشور است به طوریکه تحقیق و پژوهش باید براساس نیاز و اولویت‌های جامعه انجام شود تا بتواند علاوه بر رفع مشکلات، نیازهای جامعه را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل گفت: تحول در پژوهش و دستیابی به جایگاه مناسب علمی و فناوری نیازمند تلاش جدی و برنامه‌ریزی شده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های علمی است.

وی ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در جامعه، تشویق و ترغیب پژوهشگران و تولید علم و فناوری بیشتر، شناسایی و عرضه یافته‌های علمی جدید، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و ایجاد فضای تعامل به منظور آشنایی بیشتر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با یکدیگر را از جمله اهداف برگزاری هفته پژوهش اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در یک تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی، زمینه تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی را فراهم آورند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول