اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع کوچکترین قرآن جهان در جمع دانشجویان بیجاری:

تمامی اختراعاتم برگرفته از آیات قرآن است

مخترع کوچکترین قرآن جهان در جمع دانشجویان بیجاری گفت: تمامی اختراعاتم برگرفته از آیات قرآن است و قرآن و آموزهای دینی را سرلوحه زندگی قرار داده‌ام.

تمامی اختراعاتم برگرفته از آیات قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، روح‌الله شریفی امشب در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور دانشجویان و اساتید در آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام‌نور بیجار برگزار شد ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار داشت: جوانان و دانشجویان ایرانی برترین و آگاه‌ترین دانشجویان جهان هستند.

وی با بیان اینکه تمامی اختراعاتم برگرفته و به استناد از آیات قرآن است بر توجه جوانان به قرآن و آموزه‌های دینی در این راستا تأکید کرد.

مخترع کوچکترین قرآن جهان بر آگاهی جوانان از خطرات تهاجم فرهنگی دشمن و دوری جوانان از مدگرایی غربی و الگو قراردادن شهدا و اهداف آنان در زندگی و شناسایی داشته‌های دینی تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی به برکت خون شهدا استقرار و تثبیت یافته است و شهدا برترین الگو برای جوانان و دانشجویان در تمامی زمینه‌ها هستند.

شریفی در ادامه امنیت ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: اگر رشادت‌های شهدا نبود اکنون ایران اسلامی از امنیت لازم برخوردار نبود که جوانان و دانشجویان امروزی باید با حفظ سنگرهای علم و دانش حافظان این امنیت باشند.

مخترع برجسته کردستانی با بیان سخنی از حضرت علی(ع) گفت: موقعیت‌ها بسان ابر در گذرند و دیر به دست می‌آیند و زود از دست می‌روند بنابراین باید قدر موقعیت‌ها را دانست و از تمام فرصت‌ها برای کسب علم استفاده کنند.

وی بکارگیری 3 اصل اساسی را رمز موفقیت جوانان و دانشجویان در زندگی عنوان کرد و گفت: ادب و احترام در برابر خداوند، پدر و مادر و اساتید رمز موفقیت در تمامی امورات زندگی است.

شریفی خطاب به دانشجویان به تکریم و تواضع در برابر اساتید تأکید کرد و دوری از این مهم را بهانه‌ای برای دشمنان در زمینه خدشه وارد کردن به نظام آموزشی و اسلام بیان کرد.

* 274 اختراع برگرفته از آیات قرآنی

شریفی در ادامه تعداد اختراعات خود را 274 اختراع بیان و تصریح کرد: این اختراعات به مدت 3 سال رتبه ممتاز ملی و 3 سال متمادی رتبه ممتاز بین‌المللی را کسب کرده است.

وی از اختراعات خود کتاب نفیس نهج‌البلاغه را که دارای 2 هزار و 750 صفحه که با تکنولوژی میکروسکوپ‌های الکترونیکی قابل مشاهده و به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی نگاشته شده است و همچنین نگاشتن سی جزء قرآن کریم را در 633 صفحه با قطر هفت میلی‌متر با فناوری لیزری بر روی شیشه عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ما به عنوان یکی از کشورهای صاحب تکنولوژی تولید میکرولنز در جهان و جزو چهار کشور برتر در زمینه تولید میکرولنز است، گفت: این فناوری چون زادگاه و خیزگاهش ایران اسلامی است قطعاً جوانان کشور با مطالعه و تحقیق و تلاش خود و حمایت‌های مسئولان در زمینه کسب این تکنولوژی پیشتاز خواهند بود.

به گفته این مخترع بیجاری، ایران در زمینه تولید میکرولنز در جهان جزو چهار کشور برتر و پیشتاز جهان است و هر گونه میکرولنزی با هر گونه قابلیتی به دور از احساس نیاز به کمک دیگر کشورها، در ایران ساخته می‌شود.

شریفی با بیان اینکه اکنون دیگر کشورها در این زمینه نیازمند ما هستند و فن‌آوری ایران را در زمینه فن‌آوری ساخت میکرولنز برترین کشور به لحاظ علمی می‌دانند.

این مخترع و نابغه بیجاری اختراع ماشین بدون سوخت را از دیگر اختراعات خود بیان کرد و گفت: با استفاده و بهره از آیه شریف خلق‌الله و سبع السماوات فی ستته الیام موفق به اختراع ماشین بدون سوخت بخار شدم.

وی افزود: این ماشین هیچ نیازی به هیچ‌گونه سوختی ندارد و با ظرفیت ثابت جاذبه زمین با قدرت موتوری به معادل 160 اسب بخار و سرعت 350 کیلومتر در ساعت با 2 تن وزن خودرو است.

شریفی در ادامه سخنان خود با تأکید بر رعایت ادب و اخلاق اسلامی و گسترش و نهادینه شدن این مهم میان دانشجویان گفت: همه چیز محتاج عقل است و عقل محتاج ادب و رعایت این مهم از اصول جدانشدنی در راه رسیدن به موفقیت‌ها است.

وی با بیان سخنی از امام اول شیعیان حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه دین اسلام دین تحقیق است افزود: زندگی بدون مطالعه و تحقیق و درک موقعیت‌ها هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

این مخترع تصریح کرد: جوانان و دانشجویان تشنه یادگیری و شنیدن آموزه‌های دینی هستند و در این راستا اساتید و دانشگاهیان توجه بیشتری به کار گیرند.

گفتنی است؛ روح‌الله شریفی، نویسنده کوچک‌ترین کتاب قرآن جهان از اهالی روستای چالاب حسن‌آباد یاسوکند بیجار دارای مدرک تحصیلی دکترای پاتوبیولوژی از مخترعینی است که با ثبت 274 اختراع از افتخارات کردستان و ایران اسلامی است.

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول