اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان:

خدمات تخصصی خون بند ناف رویان در شاهرود ارائه می‎شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: هم‎اکنون خدمات تخصصی در حوزه خون بند ناف رویان در دفتر جهاد دانشگاهی شاهرود نیز ارائه می‌شود.

خدمات تخصصی خون بند ناف رویان در شاهرود ارائه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان سمنان، حسن رهایی در نشست مشترکی با اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود، از ارائه خدمات تخصصی در حوزه‎های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی توسط جهاد دانشگاهی استان سمنان در شهرستان شاهرود خبر داد.

رهایی افزود: جهاد دانشگاهی استان سمنان در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش تکنسین داروخانه، بهیار و ... در شاهرود دوره‎های مختلف آموزشی برگزار کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته که دفتر جهاد دانشگاهی در شاهرود راه‎اندازی شده، حدود 600 نفر در دوره‎های آموزش‌های تخصصی شرکت و گواهی‎نامه دریافت کرده‎اند.

وی افزود: در حوزه‎های مهارت‎افزایی و توانمندسازی دانشجویان نیز کارها و اقدامات زیادی انجام شده است.

وی با اشاره به اعطای مجوز نمایندگی خون بند ناف به جهاد دانشگاهی استان سمنان گفت: نمایندگی خون بند ناف در استان سمنان راه‎اندازی شده است و هم‎اکنون خدمات تخصصی در حوزه خون بند ناف رویان نیز در دفتر جهاد دانشگاهی شاهرود نیز ارائه می‎شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان همچنین اضافه کرد: در سفر سوم هیئت دولت به استان سمنان، ایجاد پژوهشکده گیاهان دارویی با تأکید بر گیاهان مناطق کویری و دفتر جهاد دانشگاهی شهرستان شاهرود مصوب شد.

وی خاطر نشان کرد: برای شهرستان شاهرود طرح پژوهشکده گیاهان دارویی تدوین و در همین راستا، دفتر جهاد دانشگاهی استان سمنان در شهرستان شاهرود راه‎اندازی شد؛ جهاد دانشگاهی در حوزه اجرایی وارد کار شد اما تا این لحظه اعتبارات خاصی برای اجرای این مصوبه اختصاص پیدا نکرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: با این وجود، از محل اعتبارات داخلی، 16 هکتار زمین در شهرستان شاهرود جهت مزرعه تحقیقاتی پژوهشکده خریداری شد؛ در بحث تأمین آب نیز مجوز قطعی یک حلقه چاه نیز اخذ شده است.

وی تصریح کرد: قرارداد حفر چاه نیز از محل اعتبارات داخلی با پیمانکار بسته شده و به نوعی جهاد دانشگاهی در راستای بسترسازی و ایجاد فعالیت تحقیقاتی، پژوهشی و علمی در شهرستان شاهرود حرکت کرده است.

رهایی با تأکید بر اینکه اعتبار دولتی اختصاص پیدا نکرده است، افزود: اما جهاد دانشگاهی کنار نکشیده و از اعتبار داخلی کار را شروع کرده است؛ جهاد دانشگاهی نگاه تعاملی با مسئولان شاهرود خواهد داشت و آماده انجام فعالیت‎های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی در شهرستان شاهرود است.

وی اظهار داشت: ظرفیت بسیار بالا و خوبی در جهاد دانشگاهی وجود دارد و اگر بستر فراهم باشد، تمام تلاش خودمان را انجام می‎دهیم تا این ظرفیت و پتانسیل در شهرستان شاهرود نیز شکوفا شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر مشکل فضا داریم اما برای شروع کارهایی را انجام داده‎ایم و باید کمک شود تا فضای مستقلی برای انجام فعالیت‎های جهاد دانشگاهی اختصاص پیدا کند و فعالیت‎های جهاد دانشگاهی در شهرستان شاهرود شکل گیرد.

رهایی ادامه داد: در جهاد دانشگاهی افتخارمان این است که منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کارمان قرار می‎دهیم و مقام معظم رهبری نیز بارها عنوان کرده‎اند که «بنده به جهاد دانشگاهی اعتقاد راسخ دارم».

وی افزود: هر چه بتوانیم در توسعه و پیشرفت جهاد دانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی، آموزشی و تحقیقاتی و پژوهشی کمک کنیم، قطعاً نقش مهمی در توسعه و بالندگی کشور خواهد داشت.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول