اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

سیدجواد جعفری:

فراخوان دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) 19آذر منتشر می‌شود

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) 19 آذرماه سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را روز اعلام سراسری فراخوان دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.

فراخوان دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) 19آذر منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شمس توس، سیدجواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر اطلاع‌رسانی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، زمان اعلام فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را در 19 آذر ماه جاری هم زمان با سالروز ولادت امام کاظم(ع) عنوان کرد و گفت: فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر روی سایت‌های اطلاع‌رسانی تمام برنامه‌های موضوعی استان‌های کشور، سازمان‌های همکار و نهادهای عضو شورای بین‌الملل جشنواره و سایت شمس توس قرار خواهد گرفت و هم زمان رسانه‌های کشور در یک حرکت مشترک این فراخوان را منتشر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) استفاده کرد، افزود: اگر فراخوان در روز 19 آذر به صورت تأثیرگذار در همه رسانه‌های گروهی استفاده شود، اطلاع‌رسانی جامع‌تری از جشنواره برای مخاطبان انجام خواهد شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در برگزاری جشنواره امام رضا(ع)، تصریح کرد: یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نسبت به سال‌های گذشته  با موفقیت‌های چشمگیری روبرو شد که ما آن را مرهون کار جمعی و شورای مشورتی رسانه‌ای می‌دانیم که با استفاده از دیدگاه‌های صاحبان نظران و فعالان بخش اطلاع‌رسانی خروجی مناسبی را شاهد بودیم.

*اولین اثر به جشنواره ارسال شد

وی از ارسال آثار به دبیرخانه‌های برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پیش از اعلام فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: اولین اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره متعلق به شاعری در آذربایجان غربی است که شعری را در وصف امام رضا(ع) سروده است.

در ادامه این نشست نمایندگان صدا و سیمای خراسان رضوی، روزنامه‌های خراسان، قدس، شهرآرا و خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، ایرنا،شبستان، خبرگزاری دانشجو، باشگاه خبرنگاران جوان، نسیم، تسنیم، رسا، مهر، فارس، هفته‌نامه نخست و... به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند که مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) پس از استماع سخنان اهالی رسانه مصوبات این نشست را اعلام کرد و گفت: پس از این در هر فصل نشستی با حضور اصحاب رسانه به منظور تبادل اطلاعات و ارائه دیدگاه‌های اهالی رسانه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به اینکه کارگروه تدوین شیوه‌نامه چشم انداز نحوه اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) تشکیل می‌شود که این امر در اطلاع رسانی جشنواره مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: بازه زمانی اختتامییه هر دوره از جشنواره تا افتتاحیه دوره بعد زمانی مناسب برای تعامل با رسانه‌های گروهی است که می‌توان از ظرفیت نهفته این رسانه‌ها در راستای ترویج و توسعه معارف رضوی استفاده کرد.

جعفری پرداختن به تازه‌ها، نوآوری‌ها و برترین‌های جشنواره توسط رسانه‌ها را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و ادامه داد: مصاحبه با جمع کثیری از برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم هر دوره از جشنواره توسط رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ رضوی در کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه برای خبرنگاران با بهره‌مندی از معارف رضوی استفاده از ظرفیت متخصصان حوزه فرهنگ رضوی و آشنا شدن با تجربیات این افراد از دیگر مصوباتی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ رضوی در عرصه رسانه مؤثر باشد.

وی هم چنین به ضرورت تولید مستندهای کوتاه رضوی برای استفاده  در رسانه‌های دیداری، صدا و سیما و گوشی‌های همراه و غیره اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه، پیامک و فضای مجازی نیز در اطلاع‌رسانی جشنواره‌های امام رضا(ع) مؤثر است.

* شاعرآذری: عشق به امام رضا(ع) شاعرم کرده است

بر اساس این گزارش، محمد محبوبی شاعر اهل بیت که حتی سواد خواندن و نوشتن هم ندارد، نخستین اثر نهمین جشنواره ی بین‌المللی شعر رضوی به زبان آذری را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرد.

رسیدن آثار به دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در حالی آغاز شده است که دبیرخانه در حال طراحی فراخوان بوده و هنوز انتشار رسمی آن اتفاق نیفتاده است، این اتفاق نشانگر آن است که جشنواره در میان آحاد مردم جایگاه خود را تثبیت کرده و شعرا حتی پیش از آنکه فراخوانی منتشر شده باشد،  نسبت به ارسال اثر اقدام می‌کنند.

محمد محبوبی شاعر ترک زبان گفت: برای ارسال اثر به جشنواره که لازم نیست حتماً فراخوانی منتشر شود و همه مردم می‌دانند که هر سال جشنواره شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه از نعمت سواد بی‌بهره هستم، عشق به امام رضا(ع) مرا شاعر کرده است و شعرهای زیادی درباره آقا سروده و آرزو دارم زیارت ایشان نصیب من هم بشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول