اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی خبر داد

کلاهبرداری میلیاردی از 250 شهروند مشهدی به بهانه خانه‌دار شدن

عامل کلاهبرداری میلیاردی از 250 شهروند مشهدی که با اخذ 150 میلیون ریال وعده خانه‌دار شدن به مالباختگان را داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری میلیاردی از 250 شهروند مشهدی به بهانه خانه‌دار شدن

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین بیدمشکی ظهر امروز در تشریح این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت جمعی از شهروندان مشهدی مبنی بر کلاهبرداری یک شرکت انبوه‌ساز از آنها با وعده خانه‌دار شدن، تیمی از ماموران پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی با بررسی اظهارات شاکیان دریافتند که شرکتی با تبلیغات گسترده و جذاب خود و با وعده «صاحب آپارتمان شوید» مبلغ 150 میلیون ریال را از شهروندان کم‌درآمد و آسیب‌پذیر دریافت کرده و تاکنون هیچ اقدامی برای ساخت مسکن و تحویل آن به متقاضیان انجام نداده است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تیمی منسجم از اداره مبارزه با جرایم اقتصادی مأموریت یافت اقدامات فنی و اطلاعاتی خود را به منظور بررسی صحت و سقم این موضوع آغاز کنند.

وی افزود: در آغاز ورود به این پرونده کارآگاهان اقدام به دعوت تعدادی از این شکات به اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی کرده و با اخذ اظهاراتشان اطلاعاتی را از گرداننده این شبکه عظیم کلاهبرداری به دست آوردند و با بررسی دقیق‌تر متوجه شدند که این فرد دارای سابقه محکومیت کیفری به اتهام جعل اسناد، مدارک، مهر، اساسنامه و سوء‌استفاده از اعتبار شرکت خصوصی دیگر است.

بیدمشکی تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده با یکسری کار اطلاعاتی گسترده مخفیگاه متهم را شناسایی و او را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه با بیان اینکه تاکنون 250 نفر متقاضی به این فرد سودجو مراجعه و هیچگونه ملکی دریافت نکرده‌اند، گفت: نامبرده طی چند مرحله با استفاده از وجوهات حاصله از طریق غیرمشروع و اخذ تسهیلات به پشتوانه این وجوهات اقدام به خرید اموال کرده است که املاک و دارایی‌های وی توسط پلیس شناسایی و طی گزارشی به بازپرس اعلام و پرونده وی به صورت ویژه در حال بررسی است.

وی گفت: تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول