اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد

«یک جرعه زندگی» آغازگر ارتقای مهارت‌های ارتباط جمعی در بین نوجوانان قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: کارگاه‌های آموزشی «یک جرعه زندگی» در راستای ارائه خدمات 24‌گانه طرح محله ما در قزوین برگزار می‌شود و هدف آن افزایش مهارت‌های ارتباط جمعی در بین نوجوانان شهر است.

«یک جرعه زندگی» آغازگر ارتقای مهارت‌های ارتباط جمعی در بین نوجوانان قزوین

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: مساجد محور اصلی برگزاری این کارگاه‌ها هستند و اساتید فن مباحث مختلفی را در رابطه با مهارت‌های زندگی اجتماعی، احترام به حقوق دیگران، راستگویی و همدلی برای نوجوانان 12 تا 15 سال، به صورت فراگیر و با پخش کلیپ و فیلم‌های مرتبط بیان می‌کنند.

وی افزود: حدود 300 نفر از نوجوانان دختر و پسر (به صورت مجزا) در این کارگاه‌ها که جمعاً 180 ساعت است، شرکت می‌کنند و می‌توان گفت از زمان آغاز این کارگاه‌ها که هشت آذر ماه بوده، به صورت مستمر تا 7 هفته ادامه دارد و اواخر دی ماه به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به زندگی‌های امروزی که بیشتر فردگرا شده است، بیان کرد: این روند موجب شده تعداد گروه‌هایی که در گذشته با حضور پررنگ انسان‌ها برای انجام کارهای مختلف اجتماعی تشکیل می‌شده کمتر از قبل شوند.

وزیری‌نژاد ادامه داد: به نوعی روحیه کار جمعی تضعیف شود، بنابر این برگزاری کارگاه‌های این‌چنینی موجب می‌شود سبک زندگی امروزی جذابیت‌ها و نقاط مثبت گذشته را بشناسد.

این مسئول یادآور شد: زندگی آدمی اگر فرد محور شود به طور حتم معایبی نیز دارد و دلیل بخشی از این روند تکنولوژی‌‌‌‌های نوین ارتباطی است که نوجوان و جوان را با رایانه، تبلت و گوشی تلفن همراه مأنوس می‌سازد که به طور حتم آسیب‌ها و معضلاتی نیز در پی دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ارتقای فرهنگ شهروندی، تقویت محلات شهر و تلاش در راستای کاهش معضلات شهری را از دیگر اهداف این کارگاه‌ها برشمرد.

وزیری‌نژاد اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه مرحله نخست این کلاس‌ها برای نوجوانان برگزار شده درصددیم در آینده پای جوانان و دانشجویان را نیز به این کلاس‌ها باز کنیم.

این مسئول اضافه کرد: در این کارگاه‌های آموزشی که از دیگر ویژگی‌های آنها فراگیر محوری است کتابچه‌های آموزشی و کاربردی تهیه شده که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده می‌شود تا بتوانند نظرات و برداشت خود را ابراز داشته و حتی با همسالان و استادشان مشورت کنند، شاید بتوان گفت شیوه برگزاری این کارگاه‌ها نیز با موضوع آن هماهنگی کامل دارد.

انتهای پیام/2667/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول