اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

حفظ بیت‌المال وظیفه ذاتی کارکنان ادارات است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: وظیفه حفظ و مراقبت از بیت‌المال و اموال دولتی از وظایف ذاتی و سازمانی کارکنان ادارات است.

حفظ بیت‌المال وظیفه ذاتی کارکنان ادارات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم مظفری پیش از ظهر امروز در همایش امنای اموال دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل از عدم پیگیری دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برای دریافت سند مالکیت برای ساختمان‌های دولتی انتقاد کرد و اظهار داشت: پیگیری ادارات استان اردبیل برای رفع نواقص پرونده برای صدور اسناد برای اموال غیر‌منقول به ویژه ساختمان‌های دولتی امری ضروری است که باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: بیش از 50 درصد اموال غیر‌منقول دستگاه‌های دولتی در استان اردبیل اسناد مالکیت ندارند که باید در راستای دریافت اسناد مالکیت همت و تلاشی جدی داشته باشند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تصریح کرد: اقدامات اولیه با اداره کل ثبت و اسناد استان اردبیل انجام گرفته تا همکاری لازم با دستگاه‌های دولتی استان اردبیل در خصوص تهیه کاداستر ساختمان‌های دولتی صورت گیرد و با رفع مشکلات به صدور سند تک برگی جدید برای اموال غیر‌منقول دولتی اقدام شود.

مظفری وظیفه حفظ و مراقبت از بیت‌المال و اموال دولتی را از وظایف ذاتی و سازمانی کارکنان به ویژه از وظایف امنای اموال شمرد و یادآور شد: اموال دولتی نباید بی‌صاحب باشد و با اخذ اسناد به این اموال هویت ببخشیم که این اموال در دست ما امانت است و حق هیچگونه تعدی به بیت‌المال را نداریم و باید در حفظ و حراست از آن نهایت دقّت را داشته باشیم.

این مسئول گفت: بر اساس ماده 106 قانون محاسبات عمومی کشور مسئولیت نظارت بر اموال دولتی به صراحت بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی و حفظ و حراست از اموال بر عهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل جایگاه و اهمیت کار امنای اموال ادارات را هم ردیف ذیحسابان و مدیران مالی عنوان کرد و افزود: حساسیت کار جمع‌داران و مسئولان امین اموال ادارات بسیار حائز اهمیت و مهم است زیرا آنها مسئول حفظ و حراست از اموال دولت و بیت‌المال در دستگاه‌های اجرایی هستند.

مظفری حفظ جایگاه حساس امنای اموال در دستگاه‌ها و توجه خاص مدیران ادارات به این امر مهم که تا به حال مورد بی‌مهری و بی‌توجهی ادارات قرار گرفته است را خواستار شد و پیگیری موضوع فوق‌العاده ویژه امنای اموال ادارات از وزارت متبوع و اجرای آن در احکام کارگزینی را خواستار شد.

این مسئول ابراز داشت: از برنامه‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و به تبع آن استان‌ها ارتقای اهمیت کار و جایگاه امنای اموال در ادارات دولتی است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از روند همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه امنای اموال در خصوص تهیه لیست اموال منقول در سیستم نرم افزار بر اساس نظام نوین اموال و ارسال به موقع صورت حساب‌های اموال به این سازمان جهت جمع‌بندی و در نهایت ارجاع به وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این همایش به سه نفر از امنای اموال ادارات کل آموزش و پرورش، گمرکات استان اردبیل و محیط زیست که در نصب و راه‌اندازی نرم افزار جدید نظام نوین اموال و ثبت لیست اموال منقول و ارائه به موقع صورت حساب‌های اموال اقدام کرده بودند از سوی رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول