اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران:

بیشتر روانشناسان با مشاوره‌های دینی آشنا نیستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران گفت: بیشتر روانشناسان با مشاوره‌های دینی و روانشناسی اسلامی آشنا نیستند.

بیشتر روانشناسان با مشاوره‌های دینی آشنا نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید جلال یونسی ظهر امروز در نخستین همایش الگوی اسلامی ایرانی مشاوره با محوریت دین و بهداشت روان با بیان این‌که بهداشت روان قرابت زیادی با فرهنگ دینی و اسلامی دارد، اظهار کرد: همایش الگوی اسلامی ایرانی مشاوره به مشاوران و روانشناسان کمک می‌کند تا بتوانند از تکنیک‌های روان درمانی مبتنی بر دین برای رفع مشکلات بیماران استفاده کنند.

وی در بخش دیگری به مکاتب مختلف روانشناسی اشاره کرد و افزود: در ارتباط با روانشناسی انسان 3 نظریه خدامداری، انسان‌مداری و طبیعت‌مداری مطرح است که در این همایش سعی در آشنایی مشاوران با روانشناسی خدامدار خواهیم داشت.

یونسی در توضیح مکتب خدامداری گفت: در این مکتب گفته می‌شود که تمام بایدها و نبایدها و موضوعات مربوط به انسان باید با محوریت احکام الهی و دینی تبیین شده و مشکلات روانی نیز بر همین اساس اصلاح شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران با بیان این‌که مکتب روانشناسی عقل‌مدار معتقد است که تمام امور روانشناسی باید بر‌اساس مبانی علمی و عقلی باشد، اظهار کرد: در این مکتب موضوعات متافیزیک و ماورایی هیچ جایگاهی ندارد و همه چیز بر اساس امور علمی و عینی سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: در مکتب روانشناسی عقل‌مدار این احتمال وجود دارد که عقل تحت تاثیر فرهنگ جامعه قرار گیرد، حال اگر فرهنگ جامعه غیردینی بود، قطعاً این مکتب خلاف اعتقادات دینی و مکتب خدامدار حکم خواهد داد.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: در همایش الگوی اسلامی ایرانی مشاوره با محوریت دین و بهداشت روان تلاش بر این است که روانشناسان با محوریت‌ روانشناسی اسلامی آشنا شوند.

یونسی  در پایان تصریح کرد: نباید به روانشناسی مانند سایر علوم نگاه کرد، روانشناسی با فیزیک و شیمی متفاوت است چراکه در سایر علوم، فرهنگ مطرح نیست اما روانشناسی با فرهنگ عجین شده و سراسر آن رنگ و بوی فرهنگی گرفته است.

انتهای پیام/2202/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول