اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر سرعین:

پیست آلوارس به تجهیزات برف‌کوبی و اسکی زمستانی مجهز می‌شود

رئیس شورای شهر سرعین گفت: با همکاری و هماهنگی رئیس فدراسیون اسکی کشور قرار است پیست اسکی آلوارس در سرعین به تجهیزات و امکانات برف‌کوبی و اسکی روی یخ و برق مجهز شود.

پیست آلوارس به تجهیزات برف‌کوبی و اسکی زمستانی مجهز می‌شود

محمد صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: بنده با مدیران استانی و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری رایزنی‌هایی داشتم که قرار است به عرض 200 متر و به طول یک هزار و 200 متر در منطقه آلوارس، پیست مجهز با امکانات مطلوب احداث و عملیاتی شود که در این زمینه رئیس فدراسیون اسکی عیسی ساوه شمشکی قول داده است که منابع اعتباری را تامین کند و از طریق شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری نیز 50 میلیون تومان به این امر اختصاص داده است تا در فصل زمستان و بارش برف به سرعت عملیات برف‌‌کوبی انجام شده و فضا برای اسکی روی برف و یخ فراهم آید.

وی عنوان کرد: البته قرار است در فصول مختلف این پیست مورد بهره‌‌برداری قرار گیرد تا علاقه‌مندان بتوانند از امکانات این مجموعه ورزشی استفاده کرده و حتی با بازگشایی مسیرها در فصل زمستان بتوانیم خدمات مطلوب و مناسبی را ارائه کنیم.

رئیس شورای شهر سرعین از احداث کمپینگ برای اقامت ساعتی و شبانه‌روزی مسافران و میهمانان در منطقه بیله‌درق در اول جاده این روستا خبر داد و افزود: 5 هکتار زمین با همکاری سرمایه‌گذار برای این کار در نظر گرفته شده که با مهیا شدن امکانات و تجهیزات امیدواریم حرکت مثبت و رو به جلویی را در به ثمر نشستن اهداف و برنامه‌های جذب گردشگران تا آغاز فصل گردشگری شاهد و ناظر باشیم.

صبوری یادآور شد: توافق نهایی در این زمینه با سرمایه‌گذار انجام شده که قرار است مسافران و گردشگران که قصد چادرزنی در محیط‌‌های مختلف شهری به ویژه پیاده‌روها را دارند به مکان جدید کمپینگ احداثی هدایت شوند.

این مسئول تصریح کرد: برای حل مشکل ترافیک شهری که در فصل گردشگری در تردد روزانه مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند علاوه بر احداث کمربندی تلاش ما بر آن است تا با تدابیر مناسب ترافیکی بتوانیم نسبت به روان شدن ترافیک در فصل گردشگری کمک کنیم که در این زمینه انتظار می‌رود برنامه‌‌ریزی‌ها به سمت و جهتی باشد تا اجرای طرح‌های مختلف به ویژه راه‌اندازی رینگ پیاده‌روی، دوچرخه سواری و ... بتوانیم مشکل ترافیکی داخل شهر را برطرف کنیم.

استاد دانشگاه و کارشناس رشته بیولوژی ورزشی در مورد احداث کمپ تیم‌های ملی در سرعین نیز گفت: با توجه به ارتفاع مناسب سرعین از سطح دریا و آب‌های خنک با احداث این کمپ می‌توان میزبان تیم ملی و ورزشی به ویژه تیم ملی فوتبال ایران شد که برای آمادگی و بالا بردن توان هوازی بازیکنان این کارها انجام می‌شود.

صبوری ادامه داد: با توجه به اعتبار مناسب سرعین اغلب تیم‌ها آمادگی دارند برای افزایش آمادگی جسمانی و بالا بردن توان هوازی از کمپ سرعین استفاده کنند که در حال حاضر نیز به کمبود اعتبارات سالن و زمین تمرینی همه ساله شاهد حضور تیم‌های مختلف در دوران آماده‌سازی برای مطلوبیت تیم و افزایش توان آمادگی جسمانی هستیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود به خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر تیم‌های داخلی تیم‌های خارجی نیز می‌توانند از کمپ استفاده کننده که اخیراً شاهد حضور تیم کشتی شهر نفتچی کشور آذربایجان در اردوی سرعین بودیم که با توجه به ویژگی‌های سرعین این تیم برای افزایش آمادگی در این اردو حاضر شده بود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول