اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کازرون خبر داد

آغاز برداشت ذرت در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی کازرون از آغاز برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت ذرت در کازرون

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سید عبدالصاحب قائمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون اظهار داشت: از اوایل آذرماه جاری برداشت ذرت دانه‌ای تابستانه از سطح زیرکشت معادل 2 هزار و 100 هکتار و ذرت علوفه‌ای افزون بر 450 هکتار آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی افزود: این مدیریت در سال زراعی 92 - 91 به منظور بهره‌وری بهینه از منابع زمینی به‌ویژه حفظ منابع آبی به ترغیب و توصیه کشاورزان در کشت ارقام میان‌رس شامل «سیمون، 666، 678، AS72 و AS62» با مصرف آب کمتر اقدام کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون میزان برداشت محصول ذرت دانه‌ای با میانگین 10 تن در هکتار تا پایان برداشت این محصول در این شهرستان را افزون بر 21 هزار تن برآورد کرد و گفت: این میانگین تولید در مقایسه با سال زراعی 92 - 91 حدود 2 تن افزایش را نشان می‌دهد.

قائمی در ادامه از برگزاری همایش توسعه کشاورزی پایدار با استفاده از کودهای آلی بیولوژیک با حضور کشاورزان در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این همایش با همکاری شرکت تعاونی تولیدی کیمیا کشت زاگرس با هدف کاهش مصرف کودهای شیمیایی از طریق جایگزینی کودهای آلی بیولوژیک (ورمی کمپوست) برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی کازرون افزود: ورمی کمپوست نوعی کود آلی بوده که از فعالیت گونه‌ای کرم حلقوی به‌نام «آیزنیا فوتیرا» تولید می‌شود که عاری از هرگونه بذر علف‌های هرز و عوامل بیماری‌زا است.

قائمی اصلاح ساختمان خاک و بهبود حاصل‌خیزی آن، جلوگیری از آلودگی منابع پایه، حفظ محیط زیست، تولید محصول سالم و افزایش و پایداری تولید محصولات کشاورزی را از دیگر مزایای کودهای آلی بیولوژیک برشمرد.

انتهای پیام/2448/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول