اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی مطرح کرد

توجه به ماشین‌آلات در اغلب مجموعه‌های تولیدی به جای نیروی انسانی

قائم‌مقام وزیر و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در اغلب مجموعه‌های تولیدی به جای توجه به نیروی انسانی به ماشین‌آلات توجه می‌شود.

توجه به ماشین‌آلات در اغلب مجموعه‌های تولیدی به جای نیروی انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد سنجری ظهر امروز در همایش صنعت، کار و آسیب‌های اجتماعی، چالش‌ها و راهکارها که در مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کارگران خراسان رضوی در مشهد با حضور مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کانون کارفرمایان استان خراسان، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: در مقوله رشد واحدهای اقتصادی توجه به توسعه اقتصادی و اجتماعی باید همپای هم باشد.

وی افزود: یکی از چالش‌ها در کار و صنعت بی‌توجهی به نیروی انسانی است و ما باید در مجموعه‌های تولیدی به نیروی انسانی و نیازهای مختلف او توجه داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: نیروی انسانی زمانی باعث بهره‌وری در مجموعه تولیدی خواهد شد که به نیازهای او توجه شود تا نظم و بهره‌وری را در کار خود ارائه دهد.

وی گفت: باید کارگر، کانون خانواده و نیازهای وی را دریابیم و مشکلات را بررسی کنیم تا کارگر به بهره‌وری بهتر فکر کند و ما نیز به هدف خود که توسعه اقتصادی است، برسیم.

سنجری با بیان اینکه به ماشین‌آلات در مجموعه‌های تولیدی توجه بیشتری داریم تا به نیروی انسانی افزود: باید به نیروی انسانی که ماشین‌آلات را راه‌اندازی می‌کند توجه بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما نسبت به عامل اساسی (نیروی انسانی) که می‌تواند ما را از فرش به عرش برساند غافل بوده‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه در برخی مجموعه‌های تولیدی افراد زیر 15 سال به‌کارگیری می‌شوند، اضافه کرد: این کودکان از مسیر علم، پیشرفت و سازندگی باز می‌مانند که منجر به وارد آمدن آسیب به خانواده و جامعه می‌شود.

سنجری از دیگر آسیب‌های اجتماعی از شرایط سخت کاری و وجود استرس‌های روانی نام برد و گفت: کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: راحت‌ترین راهکار، اعتمادسازی بین کارگر و کارفرماست و اینکه کارگر درک کند که این مجموعه متعلق به خود او نیز هست.

وی راهکار دیگر را مشارکت دادن کارگران در تصمیم‌گیری‌ها به ویژه در مسائلی مانند تغییر شرایط کار، ساعت کار، مزد، مرخصی‌ها و غیره عنوان کرد.

سنجری گفت: بهترین مشاوران در واحدهای تولیدی، کارگران با سابقه هستند.

وی تصریح کرد: واحدی می‌تواند ماندگار بوده، به رشد برسد و دچار آسیب اجتماعی نشود که کارآفرینی سازمانی در درون آن مجموعه توسعه پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: تعامل و همدلی و درک شرایط بین کارگر و کارفرما بهترین راهکار است.

سنجری با اشاره به اینکه فعال کردن شورای امر به معروف و نهی از منکر در واحدها موثر است، افزود: تاکنون 170 شورا در واحدهای صنعتی و تولیدی فعال هستند.

وی راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را امنیت شغلی، ارتقای کیفیت شغلی در محیط کار، دادن مسئولیت‌ به کارگران و غیره عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، صدور مجوز مشاغل خانوادگی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار، بازرسی مستمر، ارائه مشاوره ایمنی و پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی اولویت اصلی ماست.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول