اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

مدیران فارس در مبارزه با مواد مخدر بی‌تفاوت بوده‌اند

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس مهمترین نقطه ضعف در طول یک دهه مبارزه با مواد مخدر را عدم حساسیت مدیران این استان به این مسئله به عنوان یک تهدید دانست.

مدیران فارس در مبارزه با مواد مخدر بی‌تفاوت بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروستان، محمدرضا ابراهیمی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان یکی از مهمترین و جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی را معضل مواد مخدر دانست و اظهار داشت: عاملان کشت و توزیع مواد مخدر بسیار هوشمندانه و با یک حرکت خزنده و خاموش، جوانان ما که در حقیقت موتور محرکه جامعه هستند را هدف قرار داده و به نابودی می‌کشانند.

وی با اشاره به اینکه خطر مواد مخدر صنعتی به مراتب بیشتر از مواد مخدر سنتی است، افزود: به موازات تغییر علم و تکنولوژی وضعیت مصرف مواد مخدر نیز از سنتی به صنعتی تغییر مسیر داده و این یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که ما در این عرصه با آن مواجه هستیم.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس مهمترین نقطه ضعف فعالیت در طول یک دهه فعالیت در عرصه مبارزه با مواد مخدر را عدم حساسیت مدیران به این مسئله عنوان کرد و گفت: نتوانسته‌ایم مواد مخدر را به عنوان یک تهدید برای جامعه در میان مدیران جا بیندازیم.

ابراهیمی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر و روانگردان‌ها یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تمام مدیران و مسئولان موظفند در عرصه مبارزه با مواد مخدر ورود کنند.

وی تصریح کرد: اگر هر کدام از مدیران به اندازه توان خود در این عرصه وارد شوند به یقین می‌توانیم مواد مخدر را مهار کنیم و این یک بحث شعاری نیست.

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اضافه کرد: دومین نقطه ضعف ما در این استان بحث اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی است که می‌توانیم در این راستا با همکاری دستگاه‌های عضو این شورا و همچنین اصحاب رسانه، جراید و صدا و سیما، یک کارزار رسانه‌ای به وجود آوریم و با به حرکت در آوردن جامعه، به یک جنبش فراگیر اجتماعی در عرصه پیشگیری اولیه از اعتیاد برسیم.

وی استفاده از ظرفیت هنرمندان و پتانسیل نهادها و روحانیون در عرصه پیشگیری، اجرایی کردن سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد و همچنین بهره‌گیری از طرح‌های موفق، جمع‌آوری معتادان حاد و پرخطر از سطح این استان و تهیه طرح اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته را از دیگر برنامه‌های خود در سطح فارس معرفی کرد.

ابراهیمی در پایان با تقدیر از فرماندار سروستان به عنوان رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خواستار تهیه و تدوین طرح اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته در سطح سروستان شد.

انتهای پیام/2448/ر/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول