اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان سروستان صورت می‌گیرد

تدوین برنامه راهبردی و استراتژیک مبارزه با مواد مخدر

فرماندار سروستان تدوین برنامه راهبردی و استراتژیک مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان بر اساس سند پیشگیری اولیه را از اولویت‌های شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر سروستان برشمرد.

تدوین برنامه راهبردی و استراتژیک مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری سروستان، احسان خازن در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: دشمنان درصدد هستند که با ناتوی فرهنگی و ضربه زدن به کشور، ما را از مسیر توسعه باز دارند و در این راه یکی از اساسی‌ترین حربه‌های خود را گسترش مواد مخدر در کشورمان قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: برای ارائه راهبرد و برنامه در راستای مبارزه با مواد مخدر ابتدا باید علل و عوامل گرایش به این مواد را شناسایی و آسیب‌شناسی کنیم و سپس در این مورد راهبرد ارائه دهیم.

خازن افزود: قرار گرفتن بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر دنیا در همسایگی ایران و اراده استکبار جهانی در راستای توزیع مواد مخدر در کشور ما یکی از عوامل جغرافیایی گرایش به این مواد است.

فرماندار سروستان با اشاره به دیگر عوامل گرایش به اعتیاد، ادامه داد: عوامل اجتماعی شامل مهاجرت به شهرها، عدم توجه به اوقات فراغت جوانان و بی‌توجهی و نداشتن برنامه‌ریزی برای این قشر و همچنین عوامل اقتصادی مانند فقر و بیکاری از جمله علل گرایش به سمت مواد مخدر محسوب می‌شود.

وی اثرگذارترین عامل در گرایش به اعتیاد را عوامل فردی دانست و گفت: بعد از عوامل فردی، خانواده به عنوان بستر هویتی در تشکیل شخصیت فرد مهمترین عامل در این زمینه محسوب می‌شود.

خازن با اشاره به فرهنگ غنی مردم سروستان تصریح کرد: بالغ بر 95 درصد از جرایم در سطح این شهرستان توسط افراد غیربومی صورت می‌گیرد.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر سروستان همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در سطح این شهرستان، تدوین برنامه راهبردی و استراتژیک مبارزه با مواد مخدر در سروستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بر اساس سند پیشگیری اولیه از مواد مخدر را از اولویت‌های این شورا برشمرد.

فرماندار سروستان در پایان سخنان خود با تقدیر از اعضای شورای تامین این شهرستان از روسای کمیته‌های سه‌گانه و همچنین روسای ادارات ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین دانشگاه‌های آزاد و پیام نور خواست در حوزه فرهنگی و ایجابی تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

این جلسه با حضور محمدرضا ابراهیمی رئیس جدید دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس و همچنین اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر سروستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2448/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول