اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار رباط کریم تاکید کرد

ضرورت توجه به زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی شهر جدید پرند

معاون امور عمرانی فرماندار رباط کریم گفت: با احداث و بهره‌برداری از واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پرند، باید زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی این منطقه متناسب با افزایش جمعیت باشد.

ضرورت توجه به زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی شهر جدید پرند

محمد امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: یکی از مهمترین مناطق کشور که در آن طرح مسکن مهر اجرا شده، مربوط به شهر جدید پرند است.

وی تصریح کرد: در این شهر بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر احداث شده و یا در دست ساخت است که تکمیل و تحویل آنها به مردم، موجب افزایش چشم‌گیر جمیعت ساکن در شهر جدید پرند می‌شود.

این مسئول افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم مربوط به تأمین مسکن است، طرح مسکن مهر نیز با هدف تأمین نیاز مردم اجرا شد، اما در این حوزه نباید تنها به ساخت مسکن توجه کنیم.

امینی گفت: بر اساس اصول مدیریت شهری، باید متناسب با تعداد جمعیت هر منطقه امکانات رفاهی و خدماتی از جمله کتابخانه، مراکز درمانی و بهداشتی، فضای سبز، مراکز فرهنگی و ... نیز در نظر بگیریم چراکه در غیر این صورت ساکنان شهرها با مشکلات بسیاری روبه‌رو خواهند شد.

وی افزود: در شهر جدید پرند نیز ساخت 100 هزار واحد مسکن مهر در دست انجام است و بخشی از واحدها به مردم تحویل داده شده است که با توجه به تعداد بالای واحدها، باید به همان میزان خدمات رفاهی و امکانات لازم نیز پیش‌بینی شود.

معاون امور عمرانی فرماندار رباط کریم در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا از سوی پیمانکاران طرح مسکن مهر در شهر جدید پرند این موضوعات مورد توجه قرار گرفته است، گفت: بر اساس قانون پیمانکاران باید احداث زیرساخت‌های فرهنگی، رفاهی و خدماتی را لحاظ کنند و کارهایی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

امینی گفت: فرمانداری رباط کریم نیز با تشکیل جلسات مختلف، این امور را زیر نظر داشته و مسائل لازم را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: به عنوان نمونه یکی از نیازهایی که در شهر جدید پرند به شدت احساس می‌شود، مربوط به خدمات رفاهی و فضای سبز است و باید متناسب با تعداد واحدهای در دست احداث، فضای سبز نیز در این محدوده تامین شود.

امینی بیان داشت: این موضوع در آخرین جلسه توسعه فضای سبز شهرستان رباط کریم به مدیریت شرکت عمران شهر جدید پرند اعلام و تاکید شد که شهرداری‌ و نهادهای مربوطه برای توسعه فضای سبز در شهر جدید پرند حمایت‌های لازم را انجام دهند.

لازم به توضیح است، روابط عمومی فرمانداری رباط کریم نیز در گزارشی از برگزاری جلسه ستاد فضای سبز شهرستان رباط کریم خبر داده است.

در این جلسه مقرر شد در راستای ارتقای فرهنگ ایجاد فضای سبز شهری بر لزوم همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اداره آموزش و پرورش تاکید و در هفته منابع طبیعی به تعداد دانش‌آموزان مراکز آموزشی نهال مورد نیاز تأمین شود و در اختیار اداره آموزش و پرورش قرار گیرد .

همچنین با توجه به اینکه عرصه‌های مورد نیاز فضای سبز مسکن مهر آبشناسان توسط اداره راه و شهرسازی در اختیار شهرداری رباط کریم قرار گرفته، موضوع ایجاد فضای سبز در سایت شهید آبشناسان مورد تاکید قرار گرفت.

در این جلسه با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان و همچنین وجود محورهای مواصلاتی موضوع نهال‌کاری و ایجاد فضای سبز در حاشیه راه‌ها توسط اداره راه و شهرسازی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد اقدامات صورت‌گرفته در جلسه بعدی توسط اداره راه و شهرسازی گزارش شود.

انتهای پیام/2302/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول