اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

در راستای توانمندسازی دانش‎آموزان

1600 نفر در سمنان زیرپوشش آموزش‎های مهارتی قرار گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان گفت: در راستای توانمندسازی دانش‎آموزان از طریق فراگیری آموزش‎های مهارتی، بیش از یک هزار و 600 نفر از دانش‎آموزان استان سمنان زیرپوشش آموزش‎های فنی و حرفه‎ای قرار گرفتند.

1600 نفر در سمنان زیرپوشش آموزش‎های مهارتی قرار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه ای سمنان، ابراهیم محمودی در نشستی با با مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: با هدف تحقق ماده 21 برنامه پنجم توسعه و به منظور توانمندسازی دانش‎آموزان استان سمنان و طی قرارداد آموزشی که با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان منعقد شده است، یک هزار و 673 نفر از این دانش‎آموزان معادل 60 هزار و 40 نفر ساعت در سال تحصیلی 92-93، زیرپوشش آموزش‎های مهارتی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین خاطر نشان کرد: ارائه آموزش‎های مهارتی در سال جدید نسبت به سال تحصیلی 91-92 افزایش یافته و از تنوع بیشتری به خصوص در بخش صنعت برخوردار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان توسعه مشارکت با بخش‎‎های دولتی از جمله آموزش و پرورش را از جمله سیاست‎های سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور برشمرد.

وی تصریح کرد: در این راستا ما درصدد مدیریت آموزش‎های مهارتی در مؤسسات و سازمان‎های دولتی هستیم که با توجه به پتانسیل‎ها و ظرفیت‎های موجود، اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان قادر خواهد بود نیاز آموزشی بخش دولتی و عمومی را برآورده سازد.

این مسئول گفت: به همین منظور در سنوات آتی طی قراردادهای آموزشی با اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، دانش‎آموزان شاخه کار و دانش، مهارت‎های فنی و حرفه‎ای مورد نیاز خود را در مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان و زیرپوشش مربیان مجرب این اداره کل فرا می‎گیرند.

محمودی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و تعامل مسئولان ذی‎ربط و نیز شورای آموزش و پرورش استان سمنان، چالش‎های پیش‎رو در این زمینه مرتفع شود.

محمد بنائیان‎سفید، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اشباع شدن رشته‎های نظری و به منظور توازن رشته‎ها، بخشی از دانش‎آموزان به سمت آموزش‎های فنی و حرفه‎ای و کار و دانش سوق داده شدند تا با فراگیری آموزش‎های مهارتی، به سوی خودکفایی در استقلال اقتصادی هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مهندسان و تکنیسین‎های شاغل در استان سمنان غیربومی هستند، خاطر نشان ساخت: باید با مدنظر قرار دادن این وضعیت، سعی در تربیت نیروی انسانی بومی متخصص و ماهر کرد که ارائه آموزش‎های مهارتی و فنی و حرفه‎ای به دانش‎آموزان یکی از راه‎های دست‎یابی به این مقصود است.

بنائیان‎سفید ظرفیت‎ها و پتانسیل‎های موجود در اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان‎ جهت ارائه آموزش‎های مهارتی به دانش‎آموزان را بسیار مطلوب دانست و بیان داشت: آموزش‎های مهارتی غیررسمی و محیطی که آموزش فنی و حرفه‎ای استان سمنان به آن می‎پردازد بسیار سودمند و ضروری است اما ارائه این آموزش‎ها به دانش‎آموزان بسیار هدف‎مندتر است زیرا دانش‎آموزان از نظر سنی و موقعیت اجتماعی در دوران طلایی یادگیری هستند.

شایان ذکر است در این جلسه که معاونان و کارشناسان دو دستگاه نیز حضور داشتند، مسائل و چالش‎های پیش‎رو در ارائه آموزش‎های مهارتی به دانش‎آموزان استان سمنان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول