اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس:

800 تن مرکبات در شهرستان طبس برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اشاره به آغاز برداشت مرکبات در این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 800 تن انواع مرکبات در طبس برداشت شود.

800 تن مرکبات در شهرستان طبس برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس، محمود اسدی با اشاره به آغاز برداشت مرکبات از نیمه نخست آذرماه در شهرستان طبس اظهار کرد: 90 هکتار در شهرستان طبس زیرکشت مرکبات بوده که از این میزان 77 هکتار بارور است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از سطح زیرکشت مرکبات در شهرستان طبس در سال جاری 800 تن انواع مرکبات برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: مرکبات شهرستان طبس شامل پرتقال، نارنگی، لیمو، بالنگ و نارنج بوده که به ‌دلیل آب و هوای مناسب شهرستان، مرکبات تولیدی دارای کیفیت مطلوبی است.

وی افزود: مرکبات بیشتر در محدوده شهر طبس و همچنین روستاهای نای‌بند، زردگاه، کریت، گشن و ازمیغان طبس و معمولاً توأم با نخیلات کشت می‌شود.

اسدی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری دو هزار اصله نهال مرکبات یارانه‌دار شامل پرتقال، نارنگی و لیمو با همکاری بخش خصوصی از نهالستان‌های استان خوزستان تهیه و بین باغداران شهرستان طبس توزیع شده است.

انتهای پیام/90001‌/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول