اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد

بومی‌سازی واگن‌های قطار شهری در مشهد

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سفر شهردار مشهد به چین موضوع بومی‌سازی واگن‌های قطار شهری در مشهد مطرح شد.

بومی‌سازی واگن‌های قطار شهری در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدکمال سروی‌ها امشب در حاشیه نشست هم‌اندیشی مشاوران جوان و تشکل‌های دانشجویی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهردار مشهد برای خرید واگن‌های خط دو قطار شهری مشهد سفری به کشور چین داشت که تقریبا خرید 100 واگن نهایی شده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه این 100 واگن مشابه واگن‌های مترو تهران هستند، بیان داشت: در این سفر در خصوص بومی‌سازی این ‌واگن‌ها نیز مباحثی مطرح شد که بر اساس آن با ورود این 100 واگن‌ تکنولوژی آن نیز وارد شود که امیدواریم بعد از ورود آن، فضایی مناسب برای اشتغال جوانان مشهدی نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح می‌توانیم واگن‌های مورد نیاز دیگر کلان‌شهر‌های کشور را نیز تامین کنیم، افزود: همچنین با اجرای این طرح می‌توانیم برای خطوط سه و چهار قطارشهری مشهد نیز از واگن‌های ساخت داخل استفاده کنیم.

سروی‌ها در خصوص جلوگیری از تخلفات شهرداری نیز تصریح کرد: در ابتدا بودجه را شفاف خواهیم کرد تا سیستم شهرسازی به گونه‌ای باشد که حتی شهردار یا رئیس شورا نتوانند به آن دست ببرند و امیدواریم اثرات آن تا پایان سال 92 توسط مردم قابل مشاهده باشد.

وی در ارتباط با برنامه‌های شهرداری در خصوص اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد شد، اظهار کرد: بر این اساس پیشنهادی را در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح کردیم تا بر اساس آن اقدامات تاثیرگذاری تا سال 2017 برای این موضوع مهیا شود.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول