اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب نیشابور خبر داد

پلمب 20 واحد صنفی متخلف نیشابور

دادستان عمومی و انقلاب نیشابور گفت: ظرف سه ماه گذشته بیش از 20 واحد صنفی این شهرستان به‌خاطر عدم رعایت قوانین صنفی پلمب شده‌اند.

پلمب 20 واحد صنفی متخلف نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام غلام‌رضا اکبری‌مقدم عصر امروز در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیشابور اظهار داشت: از این مقدار واحدهای صنفی، پنج دکه بوده که به‌ جای فروش محصولات فرهنگی، اقدام به عرضه مخفیانه کالای غیرمجاز می‌کردند.

معاون اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیشابور با اشاره به اینکه نیروهای ارزشی را در انجام فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر تنها نمی‌گذاریم، ادامه داد: اخبار و پرونده‌های ارجاعی از سوی عناصر ارزشی مثل خانه‌های فساد، قمار، استعمال مواد مخدر، تولید مشروبات الکلی و ...  پیگیری می‌شود.

اکبری‌مقدم افزود: مردم تا می‌توانند با امر به معروف و نهی از منکر زبانی، افراد خطاکار را هدایت کنند و برخورد را به نیروی پلیس و تماس با سامانه 110 واگذار کنند.

همچنین معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیشابور گفت: همان طور که در دین اسلام، نماز و جهاد واجب است، امر به معروف و نهی از منکر نیز واجب است.

عباس‌علی حلاجی افزود: مطابق قانون، ادارات و نهادها باید با برنامه‌های این ستاد همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تبلیغات، رسانه و پژوهش در معاونت فرهنگی از تشکیل جلسات این کارگروه‌ها با حضور عناصر مرتبط برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

در همین جلسه دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیشابور گفت: باید همگان به‌گونه‌ای رفتار کنند که فردای قیامت شرمنده شهدا نشویم.

ابوالفضل فتوحی افزود: حضرت امام حسین(ع) نخستین انگیزه از قیامش را که منجر به شهادت خود و بهترین یارانش و اسارت خاندان پیامبر(ص) شد، امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد: واحدهای صنفی و کارمندان ادارات بیش از پیش موضوع ترویج معروفات و مقابله با منکرات را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول