اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سازمان‌های دولتی چشم انتظار ابقا یا تغییر مدیران

انتخاب مدیران اصفهان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای اصفهان

با گذشت بیش از دو ماه از انتصاب استاندار اصفهان هنوز که هنوز است معاون سیاسی امنیتی استان اصفهان از طرف استاندار انتخاب نشده است و در پی این عدم انتخاب فضای دیگر شهرستان‌های استان نیز در یک بلاتکلیفی بسر می‌برد.

انتخاب مدیران اصفهان ضرورتی اجتناب ناپذیر برای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیش از 100 روز است که از روی کار آمدن دولت یازدهم گذشته و نزدیک دو ماه است که از انتخاب استاندار جدید برای استان اصفهان توسط هیئت دولت یازدهم زمان می‌گذرد، دولتی که بعد از گذشت 100 روز از استقرارش هنوز ادامه همکاریش با نیروهای قبلی و انتصاب نیروهای جدید مشخص نیست و بدنه اجرایی کشور همچنان در انتظار مدیران تعیین تکلیف شده مانده و خط مشی‌های مدیریتی جدید در حالتی غیرشفاف به حیات خود ادامه می‌دهد.

بخشی از فعالیت‌های عمرانی کشور متوقف‌ شده و مدیران شرکت‌های تولیدی دولتی به جای اتخاذ سیاست‌های جدید توسعه‌ای بر مبنای شرایط جدید اقتصادی، در حالتی که هر روز منتظر تنزل و یا ارتقا جایگاه سازمانی و تغییر تیم مدیریتی سازمان مربوطه خود هستند، از همین رو منفعل شدند و ترجیح می‌دهند آخرین روزهای عمر مدیریتی خود را بدون چالش پیاده کردن یک برنامه جدید، بگذرانند.

البته منظور لزوم تغییر نیروهای توانمند سیستم و ضرورت برکناری مدیران دولت‌های نهم و دهم جدید سیاسی و اقتصادی نیست که چه بسا ده‌ها مدیر کارآمد و شایسته در دولت گذشته هستند که می‌بایست برای پیشرفت و اعتلای کشور آنها را در سمت‌های فعلی خود و یا جایگاه‌های بالاتری نشاند تا حتی به صورت بهینه‌تری از ظرفیت‌های آنان استفاده شود.

بحث این مقاله لزوم مشخص شدن تکلیف جایگاه مدیریت معاونت‌ها و سازمان‌های دولتی است و اگر باید مدیری تغییر کند و یا در پست خود ابقا شود این امر به ظاهر اگر هرچه سریع‌تر رخ بدهد، به صلاح عمومی جامعه بیشتر نزدیک است.

استانداری اصفهان نیز به عنوان بخشی از دولت یازدهم هماهنگ با بدنه دولت دو ماه است که تکلیف مدیران سازمان‌های خود را مشخص نکرده و هنوز تکلیف مهم‌ترین معاونت این دستگاه یعنی معاونت سیاسی استانداری مشخص نشده و فرمانداری‌های این استان در انتظار معاونت جدید و بالطبع آن فرمانداران جدید زمان را به سر می‌برند، سه ماه است که از عمر دولت یازدهم می‌گذرد و تغییرات دیگر در حوزه‌های مختلف منوط به انتخاب سیاسی‌ترین پست استان یعنی معاون سیاسی، امنیتی استانداری است.

دولت‌مردان باید توجه داشته باشند که تأخیر در انتخاب و تغییر مدیران جدید، نشان‌دهنده مشی غیر اتوبوسی دولت کریمه نیست، مشی غیر اتوبوسی بستگی به زمان ندارد بستگی به شایسته‌سالاری و انتصاب و بعضا ابقای مدیران توانمند دولت‌های گذشته دارد؛ البته به ظاهر گویا تفاوتی ندارد که مدیرانی که قرار است تغییر کنند بعد از یک سال دولت تغییر کنند یا بعد از 2 ماه!، که البته ما نیز بر این نکته معتقدیم که انتخاب شایسته، مستلزم شناخت درست و صحیح با مد نظر قرار دادن همه شرایط است.

در هر دو مورد یک عده مدیران این نظام از کار کنار گذاشته می‌شوند و یک عده دیگر که احتمالا تجربه و شایستگی بیشتری نسبت به آنها دارند در پست مدیریتی دولت به کار گمارده می‌شوند، در هر دو مورد عده ای مدیر می‌روند و یک عده مدیر جدید می‌آیند، با این تفاوت که حداقل در مورد اول تکلیف سازمان‌ها مشخص می‌شود و سازمان‌های دولتی و کارمندانش با تعیین وضعیت مشخص، با عزم و اراده و تعیین تکلیف مشخص تر و با اراده بیشتری به خدمت رسانی مشغول می‌شوند.

انتظار می‌رود روند تغییرات مدیریتی با مد نظر قرار دادن اصل شایسته‌سالاری، التزام عملی و حقیقی به اسلام و انقلاب و ولایت‌فقیه و دارا بودن تخصص و تجربه و مشی اعتدال گرایانه دولت یازدهم به سرعت دنبال شود تا  مدیران استانی، نمایندگان مردم، شاغلان دستگاه‌ها و نهادها و در نهایت ولی‌نعمتان انقلاب در وضعیتی شفاف از منظر مدیریتی و با انگیزه بیشتر به خدمت رسانی بهتر و برخورداری از خدمات نظام اسلامی مشغول گردند.

انتهای پیام/63001/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول