اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رسایی:

موضوع هسته‌ای صحنه زورآزمایی ایران با جریان سلطه شده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از 10 سال پیش تاکنون موضوع هسته‌ای به صحنه‌ درگیری و زورآزمایی بین ایران و جریان سلطه تبدیل شده است.

موضوع هسته‌ای صحنه زورآزمایی ایران با جریان سلطه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمید رسایی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با گرامیداشت یاد شهدای جنبش دانشجویی از 30 قبل اظهار کرد: 30 سال پیش شهادت سه دانشجو، امروز در تاریخ کشور ما ماندگار شد و بغض و کینه جهانی که در رأس آن آمریکا است نهادینه شد.

وی با بیان اینکه از آن روز این بغض و کینه علنی‌تر شد، تصریح کرد: از حدود 60 سال قبل شعار قرآنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر سلطه و استکبار در دل مردم ما به ویژه دانشجویان نهادینه شده است.

رسایی با بیان اینکه شهدایی که در این سال‌ها در بزنگاه‌های دیگر در راه علم و دانش و استقلال به شهادت رسیدند، گفت: این امر استمرار خونی بود که در 16 آذر 1332 در اعلام انزجار و برائت از آمریکا صورت گرفت.

وی شهدایی مانند شهید احمدی‌روشن، علی‌ محمدی و شهریاری را در همان خط و مسیر 16 آذر 1332 نامید و خاطرنشان کرد:‌ این خط همان استکبارستیزی و استقلال یک ملت مسلمان است.

رسایی با اشاره به اینکه دین از سیاست جدا نیست، یادآور شد: دانش و علم هم از سیاست جدا نیست و شهادت 11 امام به خاطر دخالت آنها در سیاست بود زیرا در مقابل حکومت‌های جبر زمان خود دخالت می‌کردند که نشان می‌دهد اهل بیت به مسائل سیاسی زمان خود کار داشته‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و یادآور شد: موضوع هسته‌‌‌ای حداقل 10 سال پیش در کشور ما به صحنه درگیری و زورآزمایی بین ما و جریان سلطه تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: مسئله هسته‌ای یکی از بهانه‌هایی شده که جریان سلطه فشار علیه ایران را بیشتر از گذشته کند و دلیل آن این است که ما نمی‌خواهیم در برابر کفر سر تعظیم فرود آوریم.

رسایی با تشریح روند غنی‌سازی انرژی هسته‌‌ای خاطرنشان کرد:‌ این قصه 10 ساله بین ما و طرف غربی در ماه‌های اخیر بعداز انتخابات وارد فاز دیگری شد.

وی افزود: در ژنو توافق‌نامه‌ای امضا شد که مخالفان و موافقانی دارد و فضایی که راه‌اندازی شد برخی‌ها معتقدند این بازی سخت را با نتیجه خوب بردیم اما منتقدان معتقدند این بازی برد برد نبود.

رسایی با اشاره به اینکه آنها در توافق‌نامه بیشتر از ما محتاج بودند، خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما به این نکته توجهی نکرد.

انتهای پیام/2600/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول