اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

قیام امام حسین (ع) به دنیا درس بصیرت داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کاروانی که اسیران را در کربلا به شام می‌برد کاروانی بود که نه تنها بصیرت را در بین مردم آن زمان ایجاد کرد بلکه به دنیا بصیرت داد.

قیام امام حسین (ع) به دنیا درس بصیرت داد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لاله افتخاری ظهر امروز در مراسم تجلیل از پیرغلام اهل بیت (ع) رنجبر گل‌محمدی بیان کرد: کاروانی که به ظاهر اسیرهایی را به شام می‌برد، کاروانی بود که نه تنها بصیرت را در بین مردم آن زمان ایجاد کرد بلکه به دنیا بصیرت داد و باعث آزادی میلیون‌ها نفر در دنیا شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تجلیل از پیرغلامان ذکر کرد: تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) و افرادی که در خدمت اسلام و نظام هستند، مورد تایید قرآن کریم نیز است و تجلیل از این افراد یک ارزش و توفیق الهی است.

وی افزود: امام حسین (ع) زمانی که دید جامعه قابل اصلاح نیست و قرآن کریم و حق مورد هجمه قرار می‌گیرد قیام کرد تا اسلام را از انحرافات نجات دهد و ما باید این فرهنگ را در زندگی خود اجرا کنیم.

 

افتخاری ادامه داد: قیام امام حسین (ع) برای شهادت نبود و شهادت یک ابزار بود تا ایشان بتوانند از اسلام حفاظت کنند و قیام امام حسین (ع) پیامی آزادی‌بخش برای کل جهان داشت پیامی که امام حسین (ع) در روز عاشورا بر روی قلب تمامی آزادی‌خواهان نوشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ملت اسلامی در قبال امام حسین (ع) وظایفی داریم و باید فرهنگ حسینی را به مخاطبان انتقال دهیم و جامعه به خواب رفته را بیدار کنیم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در ادامه در ارتباط با برگزاری برنامه پرده عشاق ذکر کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در نظر داشت برای ماه محرم برنامه‌ای را هماهنگ در کل مناطق برگزار کند که رابطه‌ای با این ماه داشته باشد.

محمد قندهاری ادامه داد: در ادامه با مشورت‌ها و نظرات مختلف تصمیم گرفتیم در هر منطقه از پیرغلامان اهل بیت (آشپز، مداح و ...) که مورد شناخت هر منطقه‌ای است تجلیل شود که بعد از طی مراحل اداری، این برنامه در هر شب در یکی از مناطق برگزار شد.

محمد ابوالقاسمی مسئول هیئت رزمندگان اسلام بیان کرد: نزدیک 100 سال است که پیشکسوتان ایام مسلمیه را در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) بنا کردند و شروع محرم در کل کشور از این حرم مطهر است.

 

 

وی با اشاره به کرامات قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: کراماتی بالاتر از این نداریم که 1430 سال است از قیام امام حسین (ع) می‌گذرد ولی حرارت این قیام هر روز بالاتر می‌رود و هر شخصی که در راه امام حسین (ع) خدمت کند باید بداند که به یقین اثرات آن را خواهد دید.

ابوالقاسمی با اشاره به ویژه‌برنامه پرده عشاق ادامه داد: برگزاری این همایش در فرهنگسرای ولاء بسیار خوب و کار ریشه‌داری است و باعث افزایش آگاهی مردم می‌شود و باید این قبیل برنامه‌ها در طول سال نیز برگزار شود.

این گزارش حاکی است، سپس در بخش بعدی برنامه علی‌اکبر سلطانعلی خواننده تیتراژ آغازین سریال مختارنامه که اهل روستای خیج شهرستان شاهرود است و در این سریال در نقش رستم بود چند بیتی شعر عرفانی و تیتراژ سریال را خواند و بار دیگر مختارنامه را در ذهن مردم زنده کرد.

در بخش بعدی این همایش کلیپی از کاروان سفینةالنجاة، کاروانی که حرم ساخته شده امام حسین (ع) را از ایران به کربلا می‌برد پخش شد و در ادامه آن علی مشکینی مداح اهل بیت (ع) برای حضار روضه‌خوانی کرد و اشک‌ها را بر روی گونه‌ها روانه ساخت.

 

 

رنجبر گل‌محمدی نیز در ادامه در ارتباط با واقعه کربلا بیان کرد: هیچ اتفاقی در کربلا اتفاقی نبوده و اگر یاران امام حسین (ع) 72 نفر بوده یا حضرت رقیه (س) سه ساله بوده و یا اتفاقات دیگر این کارها اتفاقی نیست و در همه امور حکمت و رازی است.

وی افزود: واقعه عاشورا همیشگی است و زمان پشت سر امام حسین (ع) قرار دارد و زمین و زمان فروتر از مقام  امام حسین (ع) هستند و واقعه عاشورا را نمی‌توان مختص یک زمان خاص دانست بلکه از ازل تا به ابد وجود دارد.

گل‌محمدی تصریح کرد: ما باید تفکر بسیجی را در حسینیه‌ها به وجود بیاوریم و تنها از خیرین برای ساخت مدارس و دانشگاه‌ها استفاده نکنیم و از کمک‌های مردمی نیز در ساخت حسینیه‌ها بهره ببریم.

در ادامه برنامه هدایت‌اله جمالی‌پور فرماندار شهرستان ری، منصور کتانباف شهردار منطقه 20، علی خدادای بخشدار مرکزی و محمد قندهاری از پیرغلام اهل بیت (ع) رنجبر گل‌محمدی تجلیل به عمل آوردند.

 

گفتنی است، کتاب پرده عشاق عنوان کتابی از رنجبر گل‌محمدی با موضوع بررسی زندگانی تعدادی از مداحان اهل بیت (ع) است که چاپ دوم آن توسط سوره مهر منتشر شد و در این کتاب به بررسی مختصر و اجمالی از زندگی تنی چند از پیشکسوتان هنر مداحی و ثبت خاطرات، کرامات و حوادث پرداخته است.

در این کتاب 224 صفحه قطع رقعی و تیراژ دو هزار و 500 نسخه زندگینامه مداحان و پیرغلامانی همچون مرشد امیر اسلامی، نادعلی کربلایی، مهدی آصفی، احمد صالح، هاشمی دانا، علامه مداح، حسن ارضی، حاج علی عرب، حاج سید حسن معطر، حاج حسین حسینی زاهد، حاج حسین ناظم و حاج حسن محمدی معروف به دولابی مورد اشاره قرار گرفته است.

 

 

این گزارش حاکی است، این مراسم با حضور لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد قندهاری معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، هدایت‌اله جمالی‌پور فرماندار شهرستان ری، منصور کتانباف شهردار منطقه 20، علی خدادادی بخشدار مرکزی، محمد حاج ابوالقاسمی مسئول هیئت رزمندگان اسلام و جمعی از مداحان هیئت‌های مختلف در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول