اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود:

فرزندان با اصول مدیریت زندگی آشنا شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: باید به فرزندان اصول مدیریت زندگی را آموزش داد تا بتوانند مدیریت بر کارهای خود را بیاموزند.

فرزندان با اصول مدیریت زندگی آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام احمد نظری عصر امروز در نشست تربیتی خانواده‌های دانش‌آموزان بسطام در دبیرستان سپیده شهر مجن برگزار شد، در سخنانی با اشاره به فلسفه تربیت اظهار کرد: خانواده‌های ما باید بدانند که تربیت از قبل از تولد شکل می‌گیرد و اولیا باید مراقب حرکات و برخوردهای خود باشند که بر جنین در شکم مادر نیز تأثیرگذار است.

وی افزود: باید توجه داشت که تربیت فرزندان در دوران کودکی آن‎ها شکل می‌گیرد و فطرت آنان مانند لوح سفیدی است که به مرور از جامعه پیرامونی خود نقش می‎گیرد و تکامل می‌یابد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تصریح کرد: شما اولیا باید بدانید که قبل از اینکه اولیای فرزند خود هستید، باید با او رفیق و همراه باشید و با این کار می‌توانید با او ارتباط برقرار کنید.

وی خاطر نشان کرد: حضرت ابراهیم (ع) به مقام دوستی و رفاقت با خدا رسید و این نشان از اهمیت رفاقت و دوستی است که می‌تواند بر زندگی شخص از ابتدا تا انتهای آن نقش اساسی بگذارد.

نظری با تأکید بر توجه به رفاقت با فرزندان گفت: باید با فرزند خود رفیق باشید تا بتوانید بر او تأثیرگذار بوده و او را همراه خود کرده و تربیت صحیح اسلامی را به او آموزش دهید.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود با اشاره به بحث آموزش فرزندان اظهار کرد: باید به فرزندان اصول مدیریت زندگی را آموزش داد و با پشتیبانی از آنها و راهنمایی کردن آنها کمک کرد تا بتوانند مدیریت بر کارهای خود را بیاموزند.

وی افزود: فرزندان را باید آزاد گذاشت اما از دور بر آنها نظارت داشت تا بتوانند با آزادی و انتخاب و امتحان راه‌های مختلف راه صحیح را تشخیص داده و در آن محکم و استوار قدم بردارند.

نظری بیان کرد: فرزندان ما باید بدانند که در این دنیا باید قدرت تصمیم‌گیری درست دقیق و به‎موقع داشته باشند و این مهارت مهم زندگی را به خوبی فرا بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود خاطر نشان کرد: شما اولیا به روحیه فرزندان خود نیز توجه و محبت و صمیمیت با آنها را فراموش نکنید و بدانید کانون گرم خانواده مأمن راحتی و آسایش فرزندان است و نباید ناآرام و پرتلاطم باشد.

انتهای پیام/2249/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول