اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سیاسی فرمانداری شاهرود:

تأثیر هنر در زندگی مردم قابل انکار نیست

رئیس اداره سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود گفت: تأثیر هنر در زندگی مردم قابل انکار نیست و آثار هنرمندان می‌تواند علاوه بر تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسان، تفکرآفرین نیز باشد.

تأثیر هنر در زندگی مردم قابل انکار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حسین خلیل‌ن‍ژاد امروز در جلسه حلقه صالحین اعضای شورا و مشاوران کانون بسیج هنرمندان شاهرود ضمن تبیین ارتباط بین «هنر و بسیج» اظهار کرد: بسیجی عنصری است که مصالح عمومی را بر منافع فردی ترجیح می‌دهد و حتی از منافع خویش برای عموم می‌گذرد.

وی تصریح کرد: مصداق بارز آن، هشت سال دفاع مقدس است که بسیجیان بی‎ادعا و بی‎ریا از جان و زندگی خود در راه دفاع از میهن اسلامی گذشتند و خاطره از جان گذشتگی و فداکاری‌های هنرمندانه‎شان جاویدان خواهد ماند.

وی افزود: اثری که یک هنرمند خلق می‌کند؛ علاوه بر تأثیر در احساسات مخاطب، باید در راستای وادار کردن انسان به تفکر و تأمل نیز گام بردارد.

رئیس اداره سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در این جلسه از پیوند بین هنر و هنرمند با بسیج سخن گفت و اظهار کرد: ویژگی افراد درون مجموعه بسیج، آن را به یک صفت ارزشمند تبدیل کرده است و وظیفه او در جامعه از دیگران سنگین‌تر است و مردم نیز از او انتظارات بیشتری دارند.

خلیل‌نژاد از وسعت اندیشه، سعه صدر، ادب و گفتار، نزاکت در رفتار و تعهد در کار به عنوان ویژگی‌های یک هنرمند بسیجی یاد و ابراز کرد: هیچ دشمنی بالاتر از جهل نیست. یک بسیجی وسعت نظر و اندیشه دارد، هر چه مطالعه انسان بیشتر باشد، آگاه‌تر است و انسان آگاه، از تعصبات جاهلانه و کورکورانه فاصله می‌گیرد.

وی خاطر‌ نشان کرد: انسانی که دارای ویژگی شرح صدر باشد، در راستای خودبرتربینی گام بر نمی‌دارد و این از ویژگی‌هایی است که او را از دیگران متمایز می‌کند.

مدرس دانشگاه سمنان همچنین با اشاره به نامه امیرالمؤمنین علی (ع) به امام حسن (ع) معیارهای مختلف اخلاق را بیان کرد.

در پایان جلسه، کتاب «مروری بر مجموعه‌ای از رفتارهای پسندیده و اصول شهروندی» به حاضران در جلسه اهدا شد.

شایان ذکر است؛ در این جلسه عباس اعتماد مدیر کانون بسیج هنرمندان شاهرود نیز ضمن تشکر از  شرکت‎کنندگان جلسه از همایش یک روزه شعر او نویسندگان استان گلستان در شاهرود خبر داد و افزود: این همایش عصر پنج‎شنبه، 14 آذر در فرهنگ‎سرای مهر برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: دیدار و گفت‌وگو با هنرمندان نیز دوشنبه 18 آذر با حضور علی عشق در تالار مهر برگزار خواهد شد که علاقه‎مندان می‌توانند شرکت کنند.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول