اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
کارشناس سیاسی تاجیک در گفت‌وگو با فارس:

الگوی مبارزه «ماندلا» علیه آپارتاید، جزئی از آموزه‌های دینی بشریت است

کارشناس سیاسی تاجیک ادامه راه مبارزه «نلسون ماندلا» علیه آپارتاید در مناطق مختلف جهان و به‌ خصوص در سرزمین‌های اشغالی را جزئی از دین و مذهب انسان‌های عدالتخواه دانست.

الگوی مبارزه «ماندلا» علیه آپارتاید، جزئی از آموزه‌های دینی بشریت است

«رحمت‌الله عبدالله‌اف» کارشناس مسائل سیاسی در تاجیکستان در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با ابراز تأسف از درگذشت «نلسون ماندلا»، این اتفاق را برای بشریت آزادی‌خواه ضایعه بزرگ عنوان کرد و رئیس جمهور سابق آفریقا جنوبی را نماد «مقابله با تبعیض و نژادپرستی در سراسر جهان» خواند.

عبدالله‌اف گفت: راه نلسون ماندلا باید به‌ طور جدی دنبال شود زیرا متأسفانه علیرغم پیشرفت‌های بشر در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری، رفتارهای استکباری و تبعیض‌آمیز نسبت به‌ کشورها و ملت‌ها ادامه داشته که هرگز شایسته انسان‌های قرن 21 نخواهد بود.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه اسرائیل طی دوران رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی همیشه از نزدیکترین متحدان و همکاران آن بوده است، تصریح کرد: طی بیش از نیم قرن است که تل‌آویو نسبت به‌ فلسطینی‌ها نوعی آپارتاید علنی و آشکار قائل است اشغال این سرزمین و بیرون کردن مردم بومی آن و تبعیض نسبت به‌ اتباع و ساکنان غیریهودی اسرائیل در زمینه‌های مختلف از علائم غیرقابل انکار وجود آپارتاید اسرائیلی می‌باشد.

وی ایجاد سیستم کنترل شدید بر زندگی مردم غیریهودی و به‌ خصوص مسلمانان در سرزمین‌ها اشغالی، شهرک‌سازی‌های انبوه در خاک فلسطین در نظر گرفتن جاده‌های جداگانه برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در کرانه غربی، تبعیض در دسترسی به‌ زیرساخت‌ها برای مسلمانان و ده‌ها نمونه دیگری را بازگوکننده وجود عملی آپارتاید تلقی کرد.

این کارشناس سیاسی در پایان تاکید کرد، «ملاحظات امنیتی» که تل‌آویو همواره به‌ آن اشاره می‌کند، به‌ هیچ وجه نمی‌تواند استدلالی برای این‌گونه رفتارهای غیرانسانی در برابر فلسطینی‌ها باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول