اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان خبر داد

راه‌اندازی مدرسه فقاهت در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان گفت: مدرسه فقاهت با رویکرد فقه و اصول سنتی حوزه‌های علمیه از سال آینده تحصیلی در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی مدرسه فقاهت در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر فرجام در اجلاس سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان بر رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه نسبت به گذشته تاکید کرد و گفت: نباید به این میزان از رشد و ارتقا اکتفا کرد بلکه باید برای پیشرفت بیشتر حوزه‌های علمیه، برنامه‌ریزی داشت.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان به طرح راه‌اندازی مدرسه فقاهت به منظور حضور طلاب با معدل بالای نمره 18 و در واقع استعدادهای برتر با حضور اساتید برجسته و تسهیلات خوب در زمینه تحصیل فقه و اصول سنتی اشاره کرد و گفت: این طرح با نگاهی 50 ساله برنامه‌ریزی شده تا افرادی خوش استعداد با منش طلبگی در آینده حوزه علمیه در فضای 100 درصد سنتی فقه و اصول، تربیت شده و مدرسان و مجتهدان برجسته‌ای به حوزه‌های علمیه معرفی شوند.

فرجام بر تعامل با نهادهای فرهنگی به منظور ارتقای جایگاه حوزه و جذب عناصر کیفی تأکید کرد و ادامه داد: حوزه‌های علمیه شیعه از گذشته در باور مردم بوده است.

وی تصریح کرد: روحانیت شیعه در این دوران می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و با همت و تلاش خود از این فرصت بهره ببرد.

فرجام با اشاره به فضای افراطی وهابیت و القاعده اظهار کرد: در این فضا که تلاش می‌شود برای شیعه محدودیت ایجاد کند، افراد زیادی در دنیای امروز به دنبال دریافت پیام و معارف اهل بیت (ع) هستند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با اشاره به راه‌اندازی دوره سفیران هدایت و تبلیغ از سال جاری تحصیلی گفت: این طرح در سال آینده در 6 مدرسه علمیه شهرستان‌های خراسان توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول