اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سرعین:

شهرداری سرعین به درجه هشتم ارتقا می‌یابد

شهردار سرعین گفت: با ارائه مدارکی به وزارت کشور تا پایان امسال تلاشمان بر این است تا درجه شهرداری سرعین از ششم به هشتم ارتقا یابد.

شهرداری سرعین به درجه هشتم ارتقا می‌یابد

رضا زنده‌دل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این ارتقای درجه شهرداری به افزایش ارائه خدمات مطلوب و همچنین دریافت اعتبارات بیشتر از محل منابع دولتی کمک خواهد کرد و سرعین به معنای واقعی در مسیر رشد و توسعه حقیقی قرار می‌گیرد.

وی از اختصاص 100 هکتار زمین برای ساخت کمپ تیم ملی در سرعین خبر داد و خاطرنشان کرد: توافق نهایی در این زمینه انجام شده و ما به زودی شاهد واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران برای ساخت کمپ تیم ملی خواهیم بود تا در فصل تابستان بتوانیم میزبان تیم‌های مختلف داخلی و خارجی باشیم.

شهردار سرعین یادآور شد: این کمپ باید به گونه‌ای احداث شود تا علاوه بر تابستان در سایر فصول سال امکان بهره‌برداری و آماده‌سازی تیم‌ها فراهم آید.

زنده‌دل از ساخت کمپ بیله‌درق برای حضور گردشگران و میهمانان سرعین خبر داد و افزود: این کمپ نیز فضایی را فراهم می‌آورد تا بساط چادرزنی در معابر و پیاده‌روهای شهر سرعین برچیده شده و هموطنان در این مکان بتوانند اسکان یابند.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم تا فصل گردشگری سال آینده بتوانیم این کمپ را با امکانات و تجهیزات مناسب مهیا و آماد کنیم تا سرمایه‌گذاران بتوانند از این کمپ استفاده کنند.

شهردار سرعین از راه‌اندازی اتوماسیون اداری به جای ارائه خدمات سنتی به کلیه هموطنان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی شهرداری الکترونیکی در سرعین که یک حرکت تحولی محسوب می‌شود ما قادر هستیم کلیه خدمات مربوط به صدور پروانه و تعیین عوارض را به صورت اتوماتیک و در قالب سامانه الکترونیکی انجام داده و به مردم ارائه کنیم.

تحقق 70 درصدی بودجه شهرداری سرعین تا پایان سال

زنده‌دل در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت:  از بودجه 7 میلیارد تومان شهرداری سرعین در سال‌جاری تاکنون 3 میلیارد تومان تحقق یافته و اگر تا آخر سال این رقم با نگاه خوشبینانه به 5 میلیارد تومان برسد در حقیقت 70 درصد بودجه شهرداری سرعین تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: علت تحقق نیافتن و پایین بودن درآمد شهرداری نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه رکورد در ساخت و سازها و نگاه غیر‌کارشناسی به تحقق بودجه سالانه بوده که به صورت غیر‌واقعی از ابتدای سال پیش‌بینی شده بود.

شهردار سرعین با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین طرح تفصیلی شهر سرعین تصریح کرد: ما از طریق اکیپ‌هایی که در شهرداری مستقر کردیم مغایرت‌های قانونی و واقعی این طرح تفصیلی را در حال رفع و رجوع هستیم و تا پایان سال طرح تفصیلی از طریق مشاور ارائه شده و با رفع نواقصات احتمالی به تصویب نهایی می‌رسد.

زنده‌دل افزود: ما انتظار داریم با تهیه و نهایی شدن طرح تفصیلی خدماتمان را به همراه برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم سر و سامانی واقعی ببخشیم و بیش از گذشته بتوانیم رضایت مردم را فراهم آوریم.

این مسئول از اختصاص یک هکتار زمین برای مصلی سرعین خبر داد و ابراز داشت: ما با همکاری صدا و سیما در حال تهیه و تدارک برنامه‌های تبلیغی هستیم تا قابلیت‌های گردشگری سرعین در فصل زمستان معرفی شود تا در جشنواره‌ای که قرار است در بهمن ماه برگزار کنیم شاهد حضور آحاد مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در سرعین باشیم.

شهردار سرعین سرانه درآمدی این شهر را به نسبت فعالیت اصلی مردم در حد پایین توصیف کرد و یادآور شد: به نسبت 5 هزار نفر جمعیت ساکن در سرعین سرانه درآمدی 100 هزار تومان است و ما تلاش می‌کنیم تا هموطنان با شیوه‌های مختلف تبلیغ و تشویق به پرداخت عوارض و کمک‌های همه‌جانبه به شهرداری باشند.

زنده‌دل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با همکاری شورای شهر در حال پیگیری و رایزنی هستیم تا از محل منابع آب‌های گرم امور آب، سهم شهرداری سرعین را تامین کند تا اگر مشکل خاصی به وجود نیاید ما بتوانیم از این منبع به عنوان یک درآمد پایدار در توسعه برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها استفاده حقیقی را داشته باشیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول