اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز:

مسابقات قرآن و اذان در شهرستان درگز برگزار شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز گفت: آزمون سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و همخوانی قرآن کریم در این شهرستان برگزار شد.

مسابقات قرآن و اذان در شهرستان درگز برگزار شد

علی‌اکبر نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در درگز اظهار کرد: این آزمون در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در دو مقطع زیر 16 سال شکوفه‌ها و بزرگسالان بالای 16 سال ویژه خواهران و برادران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نونهالان قرآنی درگز با این مسابقات هم‌چون بهاری شکوفا شدند، افزود: آزمون خواهران در محل سالن کتابخانه امام رضا (ع) و برادران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) درگز برگزار شد.

این مقام مسئول محلی ادامه داد: ششمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و همخوانی قرآن کریم نیز در دو مقطع فوق مخصوص برادران در مکان مذکور برگزار شد.

نعمتی با اشاره به اینکه این مسابقات زیر نظر اساتید برجسته در چهار رشته فوق قرار دارد، اضافه کرد: تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات حدود 300 نفر بودند که کوچک‌ترین شرکت‌کننده 9 سال سن و بزرگ‌ترین آن‌ها 61 سال داشتند.

وی با تاکید بر اینکه ملاک فقط گرفتن جایزه نیست، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء دادن سطح کیفیت قرآن و نشر معارف آن است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان درگز با اعلام اینکه این مسابقات به مدت دو روز برگزار شد، گفت: تعداد شرکت‌کنندگان خانم نسبت به آقایان در مقطع نونهالان کمتر بود.

نعمتی با بیان اینکه کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات از دوره‌های قبل بهتر بود، خاطرنشان کرد: سطح کیفیت این مسابقات را نباید با شهرستان‌هایی همچون مشهد، نیشابور و سبزوار سنجید.

وی با اشاره به اینکه هر سال سطح کیفیت داوری در این شهرستان ارتقا پیدا کرده است، گفت: در درگز با کمبود اساتید برجسته روبه‌رو هستیم و هر سال فقط وعده رفع این مشکل به ما داده می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول