اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان:

مرمت اضطراری 11 بنای تاریخی در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی قرار دارد

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: مرمت اضطراری 11 بنای تاریخی در استان زنجان در اولویت برنامه‌های مرمتی اداره کل میراث فرهنگی قرار دارد.

مرمت اضطراری 11 بنای تاریخی در اولویت برنامه‌های میراث فرهنگی قرار دارد

حامد بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اگر اعتبارات مورد نیاز برای مرمت اضطراری 11 بنای تاریخی در استان زنجان تخصیص یابد، مرمت این بناها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه‌ها، سرای علی‌قلی، راسته‌های بازار و تعدادی دیگر از بناها مرمت می‌شوند، تصریح کرد: در حال حاضر مرمت بناهای داخل شهر در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پروژه جدیدی در بخش مرمت آغاز نمی‌شود و پروژه‌های نیمه تمام در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند، یادآور شد: پروژه‌هایی که مبلغ پایین‌تری برای مرمت نیاز دارند نیز مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان است.

بیگدلی با اشاره به اینکه فاز جدید مرمت سر درب مسجد جامع زنجان با تخصیص اعتبار مورد نیاز آغاز می‌شود، اضافه کرد: با توجه به مشکلات اداری و شرایط جوی سعی داریم خدشه‌ای به این پروژه وارد نشود.

این مسئول با تاکید بر اینکه حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای پایان مرمت سر درب مسجد جامع زنجان نیاز است، ادامه داد: این سر درب الحاقی بوده و به مسجد تعلق نداشت.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود کتابخانه‌ای در پشت رواق ورودی مسجد در سمت راست و کم بودن مقاومت این کتابخانه، مرمت سر درب مسجد جامع زنجان الزامی بوده است، ادامه داد: اگر سر درب مورد مرمت قرار نمی‌گرفت، سبب آسیب به تعدادی از مغازه‌های موجود در آن خیابان نیز می‌شد.

مسئول دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان افزود: سر درب و سقف کتابخانه مذکور نیز الحاقی بوده است و بعداً به بنا الحاق شده است.

انتهای پیام/73006/ط20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول