اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

استکبارستیزی نخستین ویژگی جنبش دانشجویی است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: نخستین ویژگی جنبش دانشجویی مسئله استکبارستیزی است.

استکبارستیزی نخستین ویژگی جنبش دانشجویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی صبح امروز در مراسم 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه آزاد خرم‌آباد که با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، اظهار کرد: نخستین اثر 16 آذر و جنبش دانشجویی این شد که آمریکایی‌ها فهمیدند قشری فرهیخته از دانشجویان با آنها مخالف هستند.

وی با اشاره به اینکه دومین اثر 16 آذر همراهی قشر عظیم دانشجویان با نهضت امام در سال 42 بود، خاطرنشان کرد: دانشجویان نخستین گروهی بودند که از سال 1342 از نهضت ضد استکباری و ضد استعماری امام راحل حمایت کردند.

حجت‌الاسلام میرعمادی خاطرنشان کرد:‌جنبش دانشجویی علاوه بر مسئله استکبارستیزی با نهضت امام تفکر دینی گرفت.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: آن تفکری که توانسته تاکنون جنبش دانشجویی را حفظ کند، تفکر ولایی بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اوج محوریت جنبش دانشجویی را در سال‌های 56 و 57 می‌بینیم و انقلاب اسلامی ما را در دنیا با فیضیه و دانشگاه می‌شناسند.

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه فیضیه و دانشگاه دو نماد ضداستکباری هستند، خاطرنشان کرد: پیوند بین حوزه و دانشگاه از همین جا نشأت گرفته است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اثر دیگر جنبش دانشجویی یعنی تسخیر لانه جاسوسی بوده که نمایان شد.

وی با اشاره به اینکه تسخیر لانه جاسوسی جنبه استکبارستیزی جنبش دانشجویی را نشان داد، یادآور شد:‌جنبش دانشجویی از 16 آذر 32 شروع شد و نتایج خوبی در طول این مدت برای انقلاب اسلامی نظیر دخالت در سرنوشت کشور و حضور در میدان‌های دفاع مقدس و ... داشته است.

حجت‌الاسلام میرعمادی یادآور شد: جنبش دانشجویی در دفاع مقدس پرونده خود را به خوبی ثبت کرده است و این جنبش در طول دوران دفاع مقدس و عمر با برکت انقلاب اسلامی همچون خورشید می‌درخشد.

امام جمعه خرم‌آباد یکی از چالش‌های جنبش دانشجویی در سال 76 و 87 را وارد شدن یک درگیری سیاسی عنوان کرد و گفت: دانشجویان در این سال‌ها با بصیرت و آگاهی توانستند به حرکت خود ادامه دهند و روحیه استکبارستیزی را حفظ کنند.

حجت‌الاسلام میرعمادی، خاطرنشان کرد: دیدار دانشجویان در سال 1387 با مقام معظم رهبری و راهنمایی‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب یک مرحله جدیدی را برای جنبش دانشجویی ترسیم کرد و رسالت سنگینی بر عهده این قشر عظیم نهاده شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:‌نخستین رسالتی که مقام معظم رهبری به صراحت از دانشجویان خواسته جهاد فکری و علمی بوده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از دانشجویان خواسته که با تولید علم، انقلاب اسلامی را در مسیر پیشرفت قرار دهند، اظهار کرد: حفظ روحیه استکبارستیزی و ورود به میدان عدالت‌خواهی ایستادن در مقابل فساد و تبعیض از دیگر رسالت‌هایی بود که مقام معظم رهبری برعهده دانشجویان گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن حرکت به سمت ایجاد تمدن اسلامی با تفکر اهل بیتی از دیگر رسالت‌های سنگینی بود که مقام معظم رهبری در سال 87 به عهده دانشجویان گذاشته است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: جنبش دانشجویی ریشه 60 ساله و با سابقه‌ای در کشور دارد و بعد از انقلاب اسلامی مسیر آن باز شده و مورد تأیید امام و رهبری قرار گرفته است اما متاسفانه یک عده‌ای چشم طمع به این جنبش دانشجویی دارند که از این رو حفظ جنبش دانشجویی نیازمند مواظبت و حفاظت است.

حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار کرد: نخستین آسیبی که متوجه جنبش دانشجویی است، این است که عده ای از حادثه 16 آذر می‌خواهند کاسبی کنند و نمی‌خواهند این جنبش را تقویت کنند، از این رو دانشجویان باید با بصیرت و آگاهی تمام هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه این عده می‌خواهند از دانشجویان به عنوان یک ابزار استفاده کنند، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای دیگر خارج از فضای دانشجویی می‌خواهند جنبش دانشجویی را مصادره کنند اما غافل از اینکه جنبش دانشجویی امروز به دلیل آن تفکر دینی مسیر خود را طی می‌کند.

وی افزود: حادثه تاسف‌بار کوی دانشگاه از این قبیل حوادثی بود که عده‌ای خارج از فضای دانشجویی ایجاد کردند.

وی از دانشجویان خواست که اهداف دانشجویی را تغییر ندهند و گرفتار مناظرات سیاسی و درگیری‌های داخلی در دانشگاه‌ها نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: جنبش دانشجویی باید آسیب‌ها را بشناسد و از این جنبش به عنوان وسیله‌ای برای نقشه‌های شوم استفاده کند زیرا ماهیت و روحیه جنبش دانشجویی استکبارستیزی است اما عده‌ای می‌خواهند آن را بگیرند.

انتهای پیام/2304/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول