اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان:

استفاده از کشتی‌گیران غیربومی در اصفهان برای گرفتن نتایج مقطعی بود

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان گفت: کشتی استان اصفهان در برخی از برهه‌ها برای گرفتن نتیجه مقطعی، از کشتی‌گیران غیربومی استفاده کرده و این امر باعث از بین رفتن انگیزه کشی‌گیران و مربیان شده است.

استفاده از کشتی‌گیران غیربومی در اصفهان برای گرفتن نتایج مقطعی بود

سیدعلیرضا میرباقری در حاشیه مسابقات کشتی نوجوانان استان اصفهان انتخابی مسابقات کشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث عدم پیشرفت ورزش کشتی استان اصفهان نسبت به سایر رشته‌های ورزشی شده، هدفمند نبودن حرکت کشتی استان بوده است.

وی افزود: مشخص نبودن اهداف در کشتی استان اصفهان باعث شده تا کشتی‌گیر، داور و مربیان این رشته در استان انگیزه چندانی برای ادامه کار نداشته باشند و همین امر باعث عدم پیشرفت این رشته نسبت به سایر رشته‌های ورزشی در استان شده است.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در ادامه با اشاره به پیشینه درخشان کشتی استان اصفهان در کشتی کشور گفت: کشتی استان با داشتن مدال جهانی و آسیایی تنها از داشتن مدال المپیک محروم مانده است.

وی برنامه‌های هیئت جدید کشتی استان اصفهان در یک سال گذشته را هدفمند خواند و گفت: برگزاری مسابقات کشتی نوجوانان استان اصفهان در کاشان با حضور 350 کشتی‌گیر در تاریخ کشتی استان اصفهان به لحاظ کمیت بی‌سابقه بوده که این امر نشان‌دهنده برنامه‌ریزی صحیح در هیئت کشتی استان است.

به گفته وی، مسابقات کشتی نوجوانان استان اصفهان با حضور 350 کشتی‌گیر در حالی برگزار می‌شود که پیش از این در مسابقات کشتی بزرگسالان استان 320 کشتی‌گیر شرکت کرده بودند. 

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان یادآور شد: این هیئت از ابتدای فعالیت خود طی یک سال گذشته تمامی برنامه‌های فدارسیون کشتی کشور را یکی بعد از دیگری به مرحله اجرا درآورده و همین امر باعث انگیزه برای کشتی‌گیران، داوران و مربیان کشتی استان اصفهان شده است.

میرباقری پیشرفت کشتی در شهرستان‌های استان اصفهان را رضایت‌بخش دانست و گفت: در مسابقات رده سنی خردسالان جام کشتی پهلوانک‌های استان 180 کشتی‌گیر شرکت کردند که از این تعداد 66 کشتی‌گیر که به عنوان نفرات برتر این مسابقات شناخته شدند، 59 کشتی‌گیر از شهرستان‌های استان بودند.

وی افزود: با برنامه‌های تدوین شده، کشتی استان اصفهان در حال گسترش است و در شهرستان‌ها نیز هر تیمی که به مسابقات کشور اعزام شد سه تا چهار مربی شهرستانی برای کسب تجربه به همراه تیم اعزام شدند.

رئیس هیئت کشتی استان اصفهان در ادامه میزبانی شهرستان کاشان در مسابقات کشتی نونهالان استان را بی‌نظیر دانست و اذعان اشت: حضور 500 کشتی‌گیر، داور، مربی و عوامل برگزارکننده و برگزاری مسابقات روی چهار تخته تشک کشتی برای نخستین بار در منطقه صورت گرفته و در تاریخ کشتی استان اصفهان بی‌سابقه بوده است.

به گفته وی، هیئت جدید کشتی کاشان طی مدت کوتاه فعالیت خود با استفاده از نیروهای جوان، متخصص و کارآمد با برگزاری این مسابقات توانایی خود را برای برگزاری مسابقات کشوری به منصه ظهور رسانید.

میرباقری افزود: برای مسابقات کشتی نونهالان استان اصفهان پیش‌بینی 200 کشتی‌گیر شده بوده، اما استقبال 350 کشتی‌گیر از این مسابقات به علاوه 150 نفر داور و مربی، عوامل برگزاری مسابقات را برای تهیه خوابگاه، اسکان و تغذیه غافلگیر کرد، اما با تلاش مضاعف این مشکل بلافاصله برطرف شد.

وی در ادامه، کشتی کاشان را یکی از قطب‌های مهم کشتی استان است دانست و تأکید کرد: اگر بتوانیم بهره‌برداری لازم را از کشتی کاشان داشته باشیم، 50 درصد از راه موفقیت کشتی استان و حتی کشور را پیموده‌ایم.

انتهای پیام/2406/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول