اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

احساس مهم‌ترین عامل ارتباط برقرارکردن با دانش‌آموزان استثنایی است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: احساس مهم‌ترین عامل ارتباط برقرارکردن با دانش‌آموزان استثنایی است که مربیان و معلمان باید آن را مد نظر قرار دهند.

احساس مهم‌ترین عامل ارتباط برقرارکردن با دانش‌آموزان استثنایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‎الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در دیدار با کارکنان، معلمان و دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی در زاهدان اظهار داشت: مجموعه آموزش و پرورش یک رسالت عمومی و مشترک دارد و هم در بخش آموزش و هم در بخش پرورش باید با جدیت فعالیت داشته باشد.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: بچه‌هایی که ساختار ذهنی و جسمی آنها با دیگران متفاوت است، کادر علمی که با آنها سرو کار دارند نیز متفاوت است.

این مسئول ادامه داد: معلمانی که با افراد عادی سروکار دارند از طریق عقل و احساس و معلمانی که با افراد متفاوت سروکار دارند از طریق احساس و عقل رابطه برقرار می‌کنند.

وی افزود: معلمی که قرار است با کودکان استثنایی سروکار داشته باشد باید نخست سرمایه احساس و بعد سرمایه عقل را برای ارتباط گیری با آنها به کار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز داشت: تا زمانی که از ناحیه احساس به دانش آموز استثنایی نگاه نشود و ایجاد خودباوری و شخصیت در وی نهادینه نشود، القا علمی بی‌فایده است.

سلیمانی با بیان اینکه  اگر یک فلز را به حرارت لازم نرسانی نمی‌توانی اهدافت را بر روی آن پیاده کنی، اضافه کرد: معلم دانش آموزان استثنایی نیز باید اینگونه باشد و حرارت عشق و احساس و گرما را در وجود آنها ایجاد کنند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: دانش آموزان استثنایی در خانه ممکن است مورد توجه قرار نگیرند و لازم است که معلمان در مدارس استثنایی این خلا را جبران کنند.

وی اذعان داشت: قطعا کار مربیان و معلمان آموزش و پرورش استثنایی چند برابر این قشر در حوزه عادی است.

این مسئول متذکر شد: در مدارس عادی زیرساخت‌ها تا حدودی آماده است اما در مدارس استثنایی معلمان باید خودشان زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/75004/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول