اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

حذف مقررات پیچیده تنها راه موفقیت در اجرای پروژه‌ها است

استاندار اردبیل گفت: دنیا به سوی مقررات‌زدایی می‌رود و هر چه مقررات دست و پا گیر در اجرای یک پروژه و برنامه‌ کلان بیشتر می‌شود موجب گرفتاری مدیران مسئول و در نتیجه کندی اجرای پروژه می‌شود.

حذف مقررات پیچیده تنها راه موفقیت در اجرای پروژه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما باید در انجام کارها به اثربخشی آن فکر کنیم نه کارایی و اکنون شاهد هستیم که نهادهای دولتی در ایران بیشتر کارایی را مورد سنجش قرار می‌دهند نه اثر‌بخشی را که بر این اساس صدور مصوبه و بخشنامه‌های متوالی برای مدیران و مسئولان امر بسیار دست و پا گیر است و اثربخشی را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: تنها راه موفقیت و پیشبرد پروژه‌های کلان مقررات‌زدایی است و باید به جای وضع روابط جدید چندین ضوابط پیچیده را حذف کنیم تا موجب پیشرفت در کارها شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه بودجه استان اردبیل امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته و از این بودجه کم نیز 30 یا 40 درصد دچار تورم می‌شود و حدود 30 درصد آن نیز در تخصیص حذف می‌شود که با این وجود ما نباید به اعتبارات ملی دولت برای اجرای پروژه‌ها و توسعه اردبیل امیدوار باشیم.

خدابخش یادآور شد: راه‌های بسیاری در قانون برای تامین اعتبارات پیش‌بینی شده است و ما باید بتوانیم از منابع غیر‌مالی دولت استفاده کنیم و سرمایه‌گذاران را به سمت پروژه‌های خود دعوت کنیم که این امر موجب رونق استان اردبیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به بحث راه‌آهن اردبیل نیز خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن اردبیل یک پروژه بزرگ است که با استفاده از اعتبارات ملی این پروژه بسیار کند پیش می‌رود و ما باید طرح و برنامه‌ای داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بر روی اینگونه طرح‌ها علاقه پیدا کنند و راغب به سرمایه‌گذاری در استان اردبیل باشند.

استاندار اردبیل افزود: بسیاری از بیکاران استان اردبیل بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند و علت بیشتر کسانی که از استان مهاجرت می‌کنند بیکاری است که ما نباید بگذاریم نخبه‌های استان به علت نبود شغل و کار مناسب از این استان مهاجرت کنند.

خدابخش با اشاره به پروژه پتروشیمی اردبیل نیز تاکید کرد: پتروشیمی اردبیل با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که در این هفته سعی خواهیم کرد با جلساتی که با مسئولان کشور خواهیم داشت این مشکلات را برطرف کنیم و اعتقاد من این است که نباید زودتر از اتمام کار اطلاع‌رسانی شود.

وی گفت: باید در پروژه‌های کلان و پروژه‌هایی که موجب رونق استان می‌شوند باید پیمانکاران بسیار قوی و کارآمد را بکار بگیریم تا برای مثال یک پروژه چهار ساله را دو ساله تحویل دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان اردبیل با ارائه گزارشی در این حوزه ابراز داشت: سالانه 172 میلیون یورو از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به پروژه‌های مهم آبی کشور تخصیص می‌یابد که خوشبختانه در سال جاری سد خداآفرین شامل این پروژه‌ها شد و با توجه به این موضوع دغدغه‌ای برای هزینه این طرح وجود نخواهد داشت.

داود نجفیان عنوان کرد: پروژه آبرسانی خلخال با 30 میلیارد تومان اعتبار نهایی شده است و طرح آبرسانی نمین و عنبران با طرح فراخوان آغاز به کار کرد و به زودی سرمایه‌گذار این طرح نیز مشخص می‌شود.

این مسئول گفت: سد عمارت گرمی در نزدیک‌ترین نقطه به مرز احداث خواهد شد و اگر این پروژه به محل اعتبارات مرزی برود می‌تواند برای استان اردبیل مطلوب باشد چرا که موجب ایجاد یک تحول بسیار خوب در منطقه گرمی خواهد بود که می‌توان اراضی منطقه را به اراضی آبی تبدیل کرد.

انتهای پیام/62005/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول