اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

688 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری اصفهان پرداخت شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت گذشته 688 میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است و این بدهی دولتی باید هر چه سریع‌تر پرداخت شود.

688 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری اصفهان پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولیها پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه در آستانه تدوین بودجه دولت و شهرداری قرار داریم، اظهار کرد: دولت باید بودجه‌ها و اعتبارات مورد نیاز را برای اجرای پروژه‌های مهم اصفهان اختصاص بدهد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته رئیس جمهور گزارشی را ارائه دادند که به صورت قطعی در این گزارش به این موضوع که اصفهان بیشترین مالیات را به خزانه دولت واریز می‌کند، اشاره شده است، ادامه داد: اصفهان استانی است که کمترین اعتبارات را از دولت دریافت می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دولت باید بدهی‌های خود به شهرداری‌ها و به ویژه شهرداری اصفهان پرداخت کند، تصریح کرد: دولت گذشته 688 میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است و دولت یازدهم باید هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت این بدهی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دولت برای یارانه بلیت اتوبوس‌ها حدود 25 میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است، اضافه کرد: همچنین دولت گذشته به منظور ساخت سالن اجلاس سران در اصفهان پرداخت 100 میلیارد تومان را به شهرداری تعهد کرده بود، اما هنوز این اعتبارات پرداخت نشده است.

حاج رسولیها با بیان اینکه شهرداری برای راه‌اندازی سایت پسماند سجزی نیز 19 میلیارد تومان از دولت طلبکار است، تاکید کرد: در زمینه احیای بافت فرسوده اصفهان مقرر شده بود که دولت 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای احیای این بافت را پرداخت کند و با توجه به این موضوع دولت باید با نگاه ویژه در راستای احیای بافت فرسوده اصفهان اقدامات لازم را انجام بدهد.

وی به وضعیت آب در اصفهان اشاره کرد و افزود: امسال، بحرانی‌ترین وضعیت را در ارتباط با آب در اصفهان داشته‌ایم و مردم و تمام مجموعه‌ها باید دقت لازم را در ارتباط با مصرف آب داشته باشند، تا مناطق حاشیه‌ای به دلیل کم‌آبی با مشکلات جدی و اساسی مواجه نشوند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان باید برای خروج از بحران آب در اصفهان چاره‌اندیشی کنند و رفع مشکلات آبی در اصفهان یک شبه امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه لوله‌های آب در اصفهان پوسیدگی دارد و بیش از 40 سال از عمر لوله‌های آب در اصفهان می‌گذرد، اظهار کرد: در حال حاضر برآورد شده که بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برای ساماندهی وضعیت لوله‌های آب در اصفهان مورد نیاز است.

حاج رسولیها با اشاره به اینکه رینگ حفاظتی یکی از پروژه‌های مهم اصفهان است، ادامه داد: این پروژه یکی از ضروریات اصفهان است که باید طی چهار یا پنج سال آتی راه‌اندازی شود.

وی رینگ حفاظتی را یکی از نیاز‌های چهار یا پنج سال آتی شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: شهرداری باید با همکاری سایر دستگاه‌های متولی امر نسبت به راه‌اندازی این رینگ اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان باید تبصره‌های قانونی را به منظور کاهش آلاینده‌های جوی رعایت کند، اضافه کرد: همچنین پالایشگاه باید در ازای فعالیت‌های خود به شهرداری مالیات پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته اعتباراتی از ردیف بودجه‌های شهرداری برای بیمه‌های ساختمانی در نظر گرفته شد، که این اعتبارات بخشی از مشکلات مردم را برطرف کرده است، تاکید کرد: دولت و مجلس باید مشکل بیمه‌های ساختمانی را هر چه سریع‌تر برطرف کنند.

حاج رسولیها با بیان اینکه راه‌اندازی خط یک متروی اصفهان به یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعتبارات باید هر چه سریع‌تر تأمین شود، افزود: همچنین خط دو متروی اصفهان نیز به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه شهرداری به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: شهرداری باید با اختصاص اعتبارات مورد نیاز در راستای محرومیت‌زدایی از این مناطق تلاش کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان    4 هزار هکتار بافت فرسوده دارد، اظهار کرد: اما در حال حاضر تنها 2 هزار هکتار از این بافت مصوب شده است و شهرداری و دولت باید در راستای احیای بافت فرسوده اصفهان اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی به ضرورت توجه به توسعه حمل و نقل عمومی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مسئولان باید به ناوگان اتوبوس‌رانی توجه کنند و بودجه‌های لازم را برای تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی اختصاص بدهند.

حاج رسولیها با بیان اینکه کشور در بحث تکریم ارباب رجوع در وضعیت مناسبی قرار ندارد، تصریح کرد: شهرداری باید کمیته‌ای را به منظور بهتر شدن وضعیت تکریم ارباب رجوع در مجموعه‌های شهرداری تشکیل بدهد.

انتهای پیام/63004/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول