اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آموزش و پرورش کاشمر خبر داد

توزیع شیر رایگان در بین 18 هزار دانش‌آموز کاشمری

سرپرست اداره آموزش و پرورش کاشمر از آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح 17 هزار و 500 دانش‌آموز از شیر پاستوریزه و 500 دانش‌آموز روستایی مناطق دوردست از شیر استریلیزه استفاده می‌کنند.

توزیع شیر رایگان در بین 18 هزار دانش‌آموز کاشمری

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، رضا محمدی صبح امروز در مراسم نمادین اجرای طرح توزیع شیر رایگان در دبستان مرتضی کاشمر افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از امروز در تمامی دبستان‌های دوره اول و دوم، دبیرستان دوره اول، مدارس نمونه و مهد‌کودک‌های دولتی آغاز شده است.

وی کاهش سوء تغذیه و افزایش سلامت و رشد جامعه، افزایش توان فیزیکی و فکری دانش‌آموزان را از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این طرح با هدف فرهنگ‌سازی و تشویق دانش‌آموزان به مصرف شیر به‌عنوان یکی از مواد غذایی ضروری بدن و نیز در راستای افزایش بهداشت و کاهش هزینه‌های درمان توسط آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کاشمر با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از شیر باید در میان تمامی اقشار مختلف جامعه نهادینه شود و مصرف آن افزایش یابد، خاطر‌نشان کرد: عدم توجه به فرهنگ تغذیه و مصرف صحیح مواد غذایی به یکی از مشکلات اساسی در کشور تبدیل شده، بنابراین باید اقدامات لازم در زمینه اصلاح فرهنگ تغذیه در کشور انجام شود.

وی دوران کودکی و نوجوانی را بهترین زمان برای آموزش و استفاده از تغذیه مناسب دانست و یادآور شد: امیدواریم با اجرای این طرح بخشی از نیاز دانش‌آموزان به مواد غذایی مفید را برآورده کنیم و با این کار فرهنگ تغذیه آنها را نیز به سمت اصلاح و بهبود سوق دهیم.

محمدی با بیان اینکه توزیع شیر رایگان به ازای هر دانش‌آموز در هفته دو نوبت است و تا پایان سال تحصیلی نیز این طرح ادامه دارد، تصریح کرد: در این طرح 17 هزار و 500 دانش‌آموز از شیر پاستوریزه و 500 دانش‌آموز روستایی مناطق دوردست از شیر استریلیزه استفاده می‌کنند.

اننتهای پیام/2202/ط20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول