اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

والی پیشین هرات در گفت‌وگو با فارس:

«ماندلا» الگوی خوبی برای عدالت‌خواهی در جهان است

والی پیشین هرات با معرفی ماندلا به عنوان چهره‌ای صلح‌دوست در تمام دنیا گفت: این شخصیت الگوی خوبی برای عدالت‌خواهی در جهان است.

«ماندلا» الگوی خوبی برای عدالت‌خواهی در جهان است

«سیدمحمد خیرخواه» والی پیشین هرات درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در هرات، اظهار داشت: نلسون ماندلا شخصیتی بود که یک عمر بر ضد تبعیض نژادی مبارزه کرد و 27 سال از زندگی خود را در زندان به سربرد، این شخصیت می‌تواند الگوی خوبی برای عدالت‌خواهی باشد.

خیرخواه در ادامه تصریح کرد: بدون شک، مبارزه این شخصیت بزرگ بر ضد استکبار و زیاده‌طلبی بر همه آزادی‌خواهان جهان روشن است.

وی افزود: همین کشورهای غربی که در تسلیت و همدردی در مرگ ماندلا پیش‌قدم شده‌اند، فقط می‌خواهند خودنمایی کنند و خود را طرف‌دار حقوق بشر نشان دهند، و گرنه این کشورها زمانی در مقابل ماندلا بودند.

خیرخواه که از چهره‌های سیاسی و مجاهدین سابق افغانستان است، در ادامه گفت: حکومت اسرائیل که از جمله سردمداران رژیم‌های زورگو و ظالم دنیا است اکنون همان تبعیضی را که سال‌ها ماندلا برضد آن مبارزه کرد در مقابل فلسطینی‌ها انجام می‌دهد و یک ملت صاحبخانه را آواره و مهاجر کرده است.

وی افزود: از آنجا که اسرائیل خود می‌داند که از همان «قماش» است، با ظاهرسازی سیاست فریبکاری را دنبال می‌کند.

والی پیشین هرات ماندلا را چهره‌ای صلح دوست در تمام دنیا دانست و گفت: پیام تلاش ماندلا برای ملت‌های تحت ظلم مبارزه برای آزادی و زندگی در صلح و آرامش است تا همه انسان‌ها در کنار یگدیگر زندگی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد که راه این آزاد مرد باید توسط نسل‌های جدید و ملت‌های تحت ظلم تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول