اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم هرمزگان بیان شد

جزییات برگزاری برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت مقام معلم در هرمزگان

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم این استان از برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی مسئولان ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان خبر داد.

جزییات برگزاری برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت مقام معلم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌رضا فولادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهداف ستاد بزرگداشت مقام معلم و تلاش‌های این ستاد در راستای نهادینه‌سازی امر تکریم و تجلیل از مقام والای معلمان در جامعه، ایجاد انگیزه و توانمندی مضاعف فرهنگیان در حیطه‌های پرورشی، آموزشی، تربیتی و نیز ارتقای انگیزش آنان از طریق فراهم کردن شرایط مطلوب جهت ایجاد رقابتی سالم و سازنده که منتج به ارتقای کیفی و بهبود کارائی فرایندهای آموزشی گردد، و به منظور انتخاب، تقدیر و تجلیل از معلمان نمونه در سطح استان، ستادهای بزرگداشت مقام معلم در مرکز و مناطق استان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: به منظور توجیه عوامل و دبیران ستاد و تشریح مفاد دستورالعمل‌های وزارتی مربوطه، کارگاه آموزشی، توجیهی؛ بدین منظور با حضور اعضای ستاد استانی از جمله روسای ادارات حراست، ارزیابی عملکرد، گزینش، هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و دبیران ستاد بزرگداشت مقام معلم مناطق استان در مرکز آموزشی رفاهی شماره دو فرهنگیان برگزار و کارگروهی تخصصی به منظور توجیه دبیران ستاد در خصوص شرح وظایف اعضای ستادها و آشنایی آنان با فرآیند کار و شیوه اجرا تشکیل شد.

به گفته فولادی، مقرر و تاکید شد ادارات مناطق استان نیز نشستی جهت توجیه مدیران مدارس برگزارکنند و مدیران مدارس نیز جهت توجیه و تبیین و آشنایی با شرایط و ضوابط دستورالعمل مربوطه، جلسه ویژه‌ای برای معلمان آموزشگاه برگزار کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، در ادامه ضمن تشریح و توجیه اهداف و نکات جدید و کلیدی دستورالعمل، به ارائه تذکرات و توصیه‌های لازم جهت اجرای بهینه و مطلوب طرح پرداخت.

وی به نقش مهم روسای ستاد اشاره و افزود: رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان، استاندار و قائم مقام وی نیز مدیر‌کل آموزش و پرورش می‌باشد و در سطح شهرستان و مناطق، فرمانداران به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت و رؤسای مناطق نیز به عنوان قائم مقام وی در ستاد بزرگداشت مقام معلم خواهند بود که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت و حساسیت موضوع و نقش مشارکت سایر دستگاه‌ها در برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم است.

فولادی افزود: انتظار است با تدابیر و دلسوزی مسئولان مربوطه و تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی که در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها اتخاذ می‌شود، شاهد ارتقای شأن و منزلت فرهنگیان به ویژه معلمان سخت کوش و پر تلاش در سطح جامعه و اذهان عمومی باشیم و بتوانیم در هفته بزرگداشت مقام معلم به نحو شایسته‌ای از زحمات همه معلمان قدردانی کنیم و در این راستا انتظار است که انجمن اولیا و مربیان مدارس، مسئولان و مقامات محلی، منطقه‌ای و استانی نیز به سهم خود مشارکت تاثیرگذاری داشته باشند.

وی افزود: سهمیه منطقه‌ای معلمان نمونه در سال جاری (439 نفر) و سهمیه استانی (18 نفر) است.

این مسئول، مهلت تشکیل پرونده معلم نمونه در سطح مدارس را تا 26 آذرماه جاری و مهلت بررسی پرونده‌ها در سطح مناطق استان را هم 15 دی‌ماه اعلام کرد.

انتهای پیام/88007/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول