اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر دماوند خبر داد

انجام عملیات 30 ساعته نجات در محور هراز

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به فرماندهی مسئول امداد و نجات و عملیات این شهرستان عملیات 30 ساعته نجات را در محور هراز پشت سر گذاشتند.

انجام عملیات 30 ساعته نجات در محور هراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، حمید فرهادی بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که در این چند روز اخیر، از نعمت بارش الهی برف برخوردار شدیم.

وی ادامه داد: از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه طی اعلام گزارش عوامل امداد و نجات مستقر در پایگاه شهید حسین لالی (آبعلی)، اطلاع پیدا کردیم در محور هراز و در گردنه‌های مشاء، امامزاده هاشم (ع) کولاک و بوران شدیدی رخ داده است.

فرهادی افزود: بلافاصله تیم مستقر در پایگاه آبعلی که مسئولیت آن را بدری مسئول عملیات این جمعیت بر عهده داشت، وارد محور شده و به یاری هموطنان گرفتارمان شتافتند.

وی تصریح کرد: پس از چند ساعت عملیات سخت و رهاسازی خودروهای گرفتار و افراد در راه مانده یک تیم پشتیبانی هم از مرکز اداری هلال احمر دماوند عازم محور هراز شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار کرد: این تیم که با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی عملیاتی پیکاپ، شامل سه نجات‎گر کادر و دو داوطلب اعزام شده بودند، همگام با تیمی که در محور مشغول عملیات شده بودند و اقلامی مانند پتو و کنسرو و ... را به در راه‎ماندگان رساندند.

وی بیان کرد: در روز پنج‎شنبه نیز از ساعت پنج صبح بارش برف آغاز شد و مسئول امداد و نجات شهرستان همراه یک تیم و با یک پیکاپ عازم محور هراز شد.

فرهادی گفت: در روز پنج‎شنبه مشکل خاصی در محور وجود نداشت و فقط تعداد کمی از هموطنان گرفتار برف و کولاک شدند.

وی افزود: در ساعت یک بامداد جمعه هم دوباره طبق اعلام تیم مستقر در پایگاه آبعلی و آغاز کولاک، مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند عازم محور هراز شد و مستقیماً فرماندهی عملیات را بر عهده گرفت.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند نیز در این زمینه گفت: در طی مسیر و در منطقه چشمه اعلاء تا مشاء، شاهد گرفتار شدن بسیاری از خودروها در برف و جاده لغزنده این منطقه بودیم.

حسین فارابی بیان کرد: بلافاصله عملیات نجات آغاز شد و افرادی که در داخل خودرو گرفتار شدند و به کمک تیم‎های امداد و نجات به مناطق امن رفته و در آنجا اسکان داده می‎شدند.

فارابی افزود: در این عملیات 13 ساعته و سخت و نفس‎گیر، برای هیچ یک از هموطنان‎مان مشکل خاصی به وجود نیامد و عملیات تا ساعت 14 روز جمعه ادامه داشت.

وی ادامه داد: در روز جمعه نیز تعداد 25 نفر که در منطقه پیست آبعلی دچار مصدومیت شده بودند، به پایگاه آبعلی مراجعه کردند و توسط عوامل این پایگاه به طور سرپایی مداوا شدند.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اظهار داشت: در طی این چند روز، به طور کل حدود 30 ساعت عملیات نجات و رهاسازی انجام شد و حدود 180 خودروی گرفتار در کولاک و برف نجات پیدا کردند.

وی با توجه به کوهستانی بودن شهرستان دماوند از تمام هموطنانی که از محورهای هراز و فیروزکوه تردد دارند درخواست کرد تا تجهیزات زمستانی را به همراه داشته و با امدادگران جمعیت هلال احمر همکاری‎های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2568/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول