اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان البرز خبر داد

ورود سامانه بارشی جدید در البرز از اواسط هفته

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: از صبح امروز با پراکنده شدن ابرها شاهد قطع بارش‌ها در سراسر استان خواهیم بود؛ اما انتظار داریم از اواسط هفته بارش باران و برف از سر گرفته شود.

ورود سامانه بارشی جدید در البرز از اواسط هفته

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: با توجه به تحلیل‌ها، داده‌های آماری و نقشه‌های هواشناسی از شامگاه جمعه شاهد کاهش ابرها در آسمان استان البرز هستیم و این امر امروز نیز تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه در استان البرز بارش باران و برف خوبی را شاهد بودیم و مردم استان از نعمت باران و برف برخوردار شدند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بارش برف در تمام نقاط کوهستانی و ارتفاعات استان گزارش شده است و در دیگر مناطق نیز باران خواهیم داشت.

*ثبت دمای 5 درجه زیر صفر در کرج

رحمانیان افزود: بارش برف در ارتفاعات موجب کاهش شدید دمای هوا در استان البرز شده است و طی روز جمعه در سردترین ساعات مردم شهرستان کرج دمای 5 درجه زیر صفر را تجربه کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بارندگی‌ها در استان البرز تداوم خواهد یافت، ‌گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده از ظهر روز شنبه شاهد کاهش ابرها در آسمان خواهیم بود و به همین دلیل انتظار داریم که طی روزهای شنبه و یکشنبه آسمان استان البرز نیمه ابری و همراه با مه صبحگاهی باشد، اما در برخی ارتفاعات بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

مدیر‌کل هواشناسی استان البرز گفت: بنابراین تا صبح روز دوشنبه بارش باران و برف در سطح شهرها و شهرستان‌های استان پیش‌بینی نمی‌شود، اما در ارتفاعات و نقاط کوهستانی انتظار بارش پراکنده برف را داریم.

رحمانیان در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا سامانه بارشی جدیدی در حال ورود به آسمان کشور و استان البرز است، گفت: در  حال حاضر سامانه بارشی در کشورهای شمالی و شمال غربی فعال است که انتظار داریم این سامانه از ظهر روز دوشنبه وارد آسمان استان البرز شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که از عصر دوشنبه با افزایش وزش باد و ابرها شاهد بارش‌های پراکنده باران در سطح شهرها و برف در ارتفاعات باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: انتظار داریم که فعالیت اصلی این سامانه در روز سه‌شنبه و احتمالاً چهارشنبه در استان البرز افزایش یابد و برای این روزها پیش‌بینی بارش باران و برف را داریم.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول