اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شماری از فعالان رشته ورزشی بوکس در خراسان شمالی:

بوکس در خراسان شمالی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

شماری از فعالان رشته ورزشی بوکس در خراسان شمالی می‌گویند: این رشته ورزشی با وجود ظرفیت‌های بالا در استان مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.

بوکس در خراسان شمالی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

عده‌ای از ورزشکاران رشته بوکس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد بر توجه بیشتر مسئولان ورزشی به رشته بوکس تاکید کرده و اظهار داشتند: به طور حتم با توجه و رسیدگی بیشتر به این رشته ورزشی به عنوان ورزشی انفرادی شاهد موفقیت‌های ورزشکاران در سطوح ملی و بین‌المللی خواهیم بود و با این رویکرد بوکس استان حرف‌های زیادی را برای گفتن در میادین ورزشی دارند.

بر اساس آمار رسمی هم اکنون 250 نفر در ورزش بوکس استان فعالیت داشته که عمده این ورزشکاران بیمه هستند.

راه‌اندازی چهار خانه بوکس در خراسان شمالی توسط بخش دولتی و خصوصی، اگرچه بخشی از نیازهای این ورزش در استان را تأمین کرده اما بیشتر مطالبه ورزشکاران فضای لازم برای انجام تمرینات این ورزش است.

کسب افتخارات متعدد در مسابقات کشوری و منطقه‌ای گویای ظرفیت‌های بالای بوکس در استان بوده به گونه‌ای که اخیرا دو بوکسور استان به تمرینات تیم ملی دعوت شده‌اند.

یک مربی بوکس در خراسان شمالی در  زمینه کمبودهای این رشته و ضرورت رسیدگی مسئولان گفت: اکنون در مرکز استان صرفاً خانه بوکس بجنورد محل تمرینات ورزشی علاقمندان به این ورزش بوده که با مشکلات مختلفی مواجه است.

حمید صباغی مشکل گرمایشی و سرمایشی و نبود سرویس‌های بهداشتی را از جمله این مشکلات برشمرد و افزود: علاوه بر این ماهانه مبلغی از سوی این هیئت که بایستی صرف توسعه این ورزش شود، برای سالن هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به توفیقات ورزشکاران رشته‌های انفرادی و رزمی در این استان بی‌گمان با رسیدگی به ورزشکاران بوکس، شاهد توفیقات آنان در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

رئیس هیئت بوکس اسفراین نیز با بیان اینکه این استان می‌تواند به عنوان میزبان مسابقات کشوری بوکس مطرح باشد، گفت: بایستی با میزبانی این مسابقات فضای خوبی را نسبت به این رشته ورزشی رقم بزنیم.

محمد ربانی همچنین با اشاره به برخی محدودیت‌ها و عدم حمایت مسئولان ورزشی از رشته بوکس، خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به این رشته ورزشی شد.

یک ورزشکار پیشکسوت بوکس در خراسان شمالی هم با بیان اینکه ما حتی یک نماینده برای مسابقات کشوری نداریم، افزود: از سویی تغییر زمان مسابقات باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده است.

حسن بیگ‌زاده اظهار کرد: این استان قادر بوده تا با توجه به ظرفیت‌ها مسابقات استانی و حتی منطقه‌ای را نیز میزبانی کند که این بسته به حمایت مسئولان دارد.

یک فعال در بوکس خراسان شمالی نیز کمبود داور و مربی را از مشکلات بوکس این استان عنوان کرد.

محمد قدرتی اظهار کرد: فدراسیون بوکس باید در این زمینه تدابیر لازم را به عمل آورده و نسبت به اعزام مربیان برای آموزش ورزشکاران این رشته اقدام کند.

رئیس هیئت بوکس خراسان شمالی هم با تاکید بر وجود ظرفیت‌های بالقوه در ورزش بوکس خراسان شمالی گفت: باید تلاش کنیم تا بوکس استان را به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببریم.

جمشید گریوانی با تاکید بر اینکه بوکس خشونت نیست، اظهار کرد: برای رفع مشکلات هیئت بوکس استان تلاش خواهیم کرد تا با همکاری اعضای این هیئت ماهانه یک نشست برگزار و مسائل و مشکلات را بررسی کنیم.

گریوانی بازدید مداوم از باشگاه‌های ورزشی بوکس استان را از رویکردهای خود برای بررسی مشکلات این رشته برشمرد و گفت: افزون بر این مسابقات مختلف بوکس در دستور کار هیئت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در این هیئت تلاش خواهیم کرد تک روی نشود، اظهار کرد: اعتقاد به کار جمعی داشته و از مسئولان نیز انتظار می‌رود تا به ورزش بوکس نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول