اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران:

ملت ایران خیانت سران فتنه را فراموش نمی‌کنند

ائمه جمعه جنوب تهران با اشاره به خیانت‌های سران فتنه به کشور تاکید کردند: ملت ایران خیانت سران فتنه را فراموش نمی‌کنند.

ملت ایران خیانت سران فتنه را فراموش نمی‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی عوامل تحکیم خانواده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: محبت و مهربانی و عطوفت، کم‌توقعی، تغافل و خود را به فراموشی زدن، رفق و مدارا، ایجاد و تقویت محبت اهل بیت (ع) در خانواده، غیرتمندی و عفت‌ورزی، عمل کردن زن و شوهر به وظایف خود و تربیت فرزندان صالح از جمله عوامل تحکیم خانواده است.

امام جمعه جوادآباد گفت: زن و شوهر هنگامی که باهم ازدواج می‌کنند همدل و همراه می‌شوند تا زندگی سالمی را در راستای رشد و تکامل سامان دهند و از این وصلت ثمراتی را در جهت سعادت دنیا و آخرت خود برچینند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین ثمره داشتن فرزند صالح است، عنوان کرد: اما باید دانست که این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه والدین وظایف خود را نسبت به فرزندان بشناسند و به آن‌ها عمل کنند که از آن حقوق فرزندان به والدین نام برده شده است.

حسینی گفت: اما قبل از اینکه به آن حقوق بپردازیم اندکی درباره تشویق اسلام به داشتن فرزند و ارزش آن بحث می‌کنیم.

امام جمعه جوادآباد افزود: در اسلام به فرزنددار شدن و تکثیر نسل، زیاد تشویق شده است. چه دختر و چه پسر که هر دو از بزرگترین و با منفعت‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بنده مومن عنایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به هفتم صفر سالروز میلاد با سعادت حضرت موسی کاظم (ع) (138ه.ق) گفت: مشهورترین لقب آن حضرت کاظم است یعنی فرو برنده خشم به خاطر آنکه آنچه حضرت از دست دشمنان کشید بر ایشان نفرین نکرد حتی در زندان که جاسوسان مراقب حضرت بودند و بعضی وقت‌ها گوش می‌دادند کلمه‌ای خشم‌آمیز از حضرت نشنیدند. ابن اثیر (مورخ مشهور اهل سنت) می‌گوید: آن حضرت را کاظم لقب داده‌اند به جهت آن است که هر کس به او بدی می‌کرد در مقابل احسان می‌کرد و این روش همیشگی حضرت بود.

حسینی بیان داشت: کظم غیظ یکی از صفات حسنه و اخلاق پسندیده است خداوند متعال در آیه 134 سوره مبارکه آل عمران می‌فرماید «الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرّاءِ وَ الضَّرّاءِ وَ الْکاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النّاسِ وَ اللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ؛ یعنی آنان که در وسعت و پریشانی (غنی و فقر) انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و لغزش‌های مردم را نادیده می‌گیرند خداوند نیکوکاران را دوست دارد.

16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان ایران در برابر استعمار است

امام جمعه جوادآباد با اشاره به 16 آذر روز دانشجو، وقایع این روز را مورد اشاره قرار داد و گفت: در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس‌جمهور آمرکا به ایران می‌آید علت آمدن او هم این بود که پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است (کودتای 28 مرداد) را ببیند. و دانشجویان هم تصمیم گرفتند که در فضای حکومت نظامی بعد از کودتای سیاه هنگام ورود نیکسون نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند و از طرفی دو روز قبل از آن واقعه تلخ (14 آذر) رسماً اعلام شد که دنیس رایت کاردار سفارت انگلستان چند روز بعد به ایران بیاید که تظاهرات در گوشه و کنار به وقوع پیوست و عده‌ای هم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سراسر دانشگاه تعطیل شد و دو نفر از معترضان دانشگاه را از دانشکده فنی دستگیر کردند و دانشجویان اعتراض کردند و سه نفر به شهادت رساندند و پلیس از طریق رادیو اعلام کرد که آنها پلیس را مسخره می‌کردند و به پلیس حمله‌ور شدند در نتیجه کشته شدند. دو روز بعد از شهادت سه دانشجو در دانشکده نیکسون به ایران آمد و در همان دانشگاهی که هنوز به خون دانشجویان بی‌گناه رنگین بود دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های روز 16 آذر گفت: روز 16 آذر روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

وی همچنین 18 آذر سالروز معرفی رژیم عراق به‌عنوان آغاز گر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل در 1370 را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: سازمان ملل پس از یازده سال که روشن‌ترین‌ حقایق را کتمان کرده بود را اعلام کرد و به طور صریح دشمنان ما را محکوم کرد هرچند دیر اعلام شد اما پیروزی بزرگی نصیب ایران شد.

امام جمعه جوادآباد با اشاره به سه‌شنبه 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (1363ه.ش) گفت: این شورا در پی وقوع انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌های کشور و به حکم حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و نهادی است که از نظر اختیارات تقریباً همسنگ با مجلس شورای اسلامی است و از نظر ترکیب اعضا نیز روسای سه قوه و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی- آموزشی در آن عضویت دارند.

هشدار جدی به فتنه‌گران و سران فتنه

امام جمعه جوادآباد تصریح کرد: اخیراً برخی از سران فتنه با بی‌حیایی و بی‌آبرویی با گفتن جمله «ما از طلب سال 88 خودمان می‌گذریم» به ملت ایران و ولایت و دین توهین کردند.

حسینی با تاکید بر اینکه ملت ایران خیانت آنها را فراموش نکرده است، ملت و رهبر معظم انقلاب فرصت به آنها داده‌اند تا برگردند. اما با بیان این جمله وقاهت و بی‌حیایی خود را ثابت کردند.

امام جمعه جوادآباد تاکید کرد: به سران فتنه هشدار می‌دهیم که پایشان را فراتر از این نگذارند. بی‌حیایی حدی دارد.

مبارزات 60 ساله جنبش دانشجویی در مقابل استکبار

امام جمعه خیرآباد با اشاره به وقایع 16 آذر که به‌عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است، گفت: جنبش دانشجویی در ایران اسلامی در طول 60 سال گذشته همواره با استکبارستیزی و عدالت‌طلبی و استقلال‌خواهی معرفی شده که این شاخصه باید به عنوان برگ زرینی در کارنامه پرافتخار این جنبش ماندگار بماند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری گفت: بنابراین دانشجویان باید سیاست‌گر و دارای قدرت تحلیل سیاسی باشند نه سیاست‌باز و سیاست‌زده.

وی در ادامه با اشاره به 19 آذر، روز جهانی حقوق بشر (تصویب اعلامیه حقوق بشر) در سازمان ملل خاطرنشان کرد: در پی فجایعی که ایالات متحده آمریکا و اروپا در طول قرن بیستم و در طی دو جنگ جهانی بوجود آوردند برای پاک کردن اذهان جهانی از این فجایع و جنایات به حربه‌ها و روش‌های زیادی متوسل شدند که حقوق بشر یکی از آن‌هاست در این زمینه آمریکا پیش قدم بوده است و با امکاناتی که در دست داشتند توانستند اذهان جهانی را از جنایاتشان منحرف و به سوی چهره حقوق بشری شان هدایت کنند و خود را حامی حقوق بشر نشان دهند اما در حال حاضر خودشان از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند.

سبقه 50 ساله آمریکا در نقض حقوق بشر

امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه آمریکا حدود 50 سال است که هم در حوزه داخلی و هم در حوزه بین‌المللی نقض حقوق بشر کرده است، گفت: زندان‌های آمریکایی‌ها در گوانتانامو، ابوغریب و شکنجه کودکان در زندان‌ها و اشغال کشورها، شلیک به سوی هواپیمای مسافربری ایران مصداق عینی نقض حقوق بشر آمریکا در ایران است و طرح قانون ممنوعیت حجاب در آمریکا و نقض آزادی و دموکراسی در غرب از جمله مصداق‌های اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا است.

انتهای پیام/2462/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول