اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

حقوق بشر غربی پاسخگوی نیازهای جهانی نیست

امام جمعه فیروزکوه گفت: حقوق بشر غربی، دیگر امروز پاسخگوی نیازهای جهانی نیست و باید چاره‌‏ای دینی برای رعایت حقوق انسان‏‌ها اندیشید.

حقوق بشر غربی پاسخگوی نیازهای جهانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان این شهر با اشاره به در پیش بودن سالروز جهانی حقوق بشر اظهار کرد: اسلام، کامل‏ترین اشاره‏‌ها را به رعایت حقوق بشر و انسان‏ها دارد.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که جهان غرب هر روز با دست‏‌آویز حقوق بشر بر کشورهای دیگر جهان می‏‌تازد و سعی دارد تا با این ترفند به منافع خود دست یابد.

امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: امروز حقوق انسان‏ها به ویژه آن دسته از افرادی که به دین اسلام گرویده‌‏اند یا به تعالیم انسان‌‏ساز و الهی آن تمایل دارند، در سراسر جهان نادیده گرفته می‏‌شود و شاهد نامهربانی‌‏هایی نسبت به این افراد هستیم.

استیری ادامه داد: غربی‌‏ها هم به بهانه اینکه جمهوری اسلامی ایران ناقض حقوق بشر است، هر از چند گاهی سخنرانی می‌‏کنند و بیانیه می‌‏دهند و حرف‏‌هایی گفته می‏‌شود که مورد پذیرش مردم و نظام اسلامی نیست.

وی گفت: همه این‏ قبیل کارها در شرایطی صورت می‏‌گیرد که در اسلام و به ویژه در نظام جمهوری اسلامی ایران، انسان‏ها به خوبی از حقوق خود بهره‌‏مند هستند و حقوق بشر به زیبایی رعایت می‌‏شود.

امام جمعه فیروزکوه همچنین خواستار برخورد با مظاهر نقض حقوق بشر در هر جای کره خاکی و به هر دلیلی که روی می‌‏دهد، شد.

استیری ادامه داد: متاسفانه در دهه‌‏های اخیر، آنهایی که به طور مستمر و دائمی از حقوق بشر دم می‌‏زنند، خود بزرگ‏ترین نقض‏‌کننده‏‌های حقوق انسانی بود‌ه‌‏اند.

وی تصریح کرد: حقوق بشر یک بهانه در دستان این قدرت‏‌هاست تا به کشورهای دیگر بتازند و اهداف شوم خود را عملیاتی کنند.

انتهای پیام/67009/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول