اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرگان:

دانشجویان همیشه با استکبار مبارزه کرده‌اند

امام جمعه موقت گرگان با گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو، گفت:‌ دانشجویان همیشه با استکبار جهانی و خفقان مبارزه کرده‌اند.

دانشجویان همیشه با استکبار مبارزه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قاسم لیوانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر در خصوص وقایع 16 آذرماه و دلیل نام‌گذاری این روز به نام روز دانشجو گفت: بعد از کودتای 28 مرداد 1332 آمریکا و انگلیس علیه دولت قانونی مصدق، شاه با حمایت آمریکا و انگلیس مجدد به ایران بازگشت.

وی افزود: 14 آذرماه همان سال دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به این بازگشت، تظاهرات کردند و تا روز 15 آذرماه نیز به اعتراضات خود ادامه دادند.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: روز 15 آذرماه پلیس وارد دانشگاه تهران شد و مسئولان دانشگاه به منظور جلوگیری از برخی از حوادث، دانشکده‌ها را در آن روز تعطیل کرده بودند.

لیوانی ادامه داد: ‌اما دانشجویان دانشکده فنی برخلاف تصمیم مسئولان دانشگاه آن روز در کلاس درس حضور یافتند و یکی از دانشجویان نسبت به حضور پلیس در دانشگاه اعتراض کرد.

به گفته وی، اعتراض دانشجویان سبب درگیری آن‌ها با پلیس و در نهایت شهادت سه دانشجو شد.

خطیب موقت جمعه گرگان عنوان کرد: این حوادث مصادف با حضور نیکسون معاون وقت رئیس جمهور آمریکا در ایران به منظور تثبیت حکومت شاه و سلطه خود در ایران بود.

لیوانی تصریح کرد: روز 18 آذرماه 1332 نیکسون در دانشگاه تهران در محل شهادت این سه دانشجو دکترای افتخاری حقوق دریافت کرد.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه با گرامیداشت 18 آذرماه روز اعلام متجاوز بودن عراق در حمله به ایران از سوی سازمان ملل متحد، گفت: هوشیاری و مقاومت ملت ایران و جانفشانی شهدا و جانبازان و رزمندگان اسلام سرانجام به ثمر نشست و عراق از سوی سازمان ملل به عنوان کشور متجاوز شناخته شد.

لیوانی همچنین 19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل را گرامی داشت و گفت: موازی‌کاری‌هایی که در عرصه فرهنگی اتفاق می‌افتد باید به پایان برسد.

به گفته وی، اگر نهادهای فرهنگی زیر یک چتر قرار بگیرند، بهتر از این است که جداگانه و موازی کار کنند.

خطیب موقت جمعه گرگان تصریح کرد:‌ گاهی اوقات برنامه‌های فرهنگی برخی از نهادها با هم مطابقت ندارد که باعث هدر رفتن منابع و زمان و به نتیجه نرسیدن اهداف می‌شود.

لیوانی در پایان 19 آذرماه میلاد با سعادت امام موسی کاظم (ع) را تبریک گفت و 20 آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب و 21 آذرماه سالروز شهادت عمار یاسر یار با وفای امیرالمومنین (ع) را هم تسلیت گفت.

انتهای پیام/83003/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول