اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

شانزدهم آذرماه نقطه عطف مبارزات ضد استکباری است

امام جمعه زابل گفت: شانزدهم آذرماه نقطه عطف و ماندگار تاریخ مبارزات ایران علیه استکبار شد که پس از انقلاب هر ساله این روز را بعنوان روز دانشجو نامگذاری کرده‌اند.

شانزدهم آذرماه نقطه عطف مبارزات ضد استکباری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این هفته که در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد ضمن تبریک روز دانشجو اظهار کرد: شانزدهم آذر سال 1332 اولین سفر رئیس جمهور آمریکا وقت به ایران بود که دانشجویان برای این سفر اعتراض کردند.

وی افزود: این اعتراض منجر به شهادت چند تن از دانشجویان شد که این حادثه نقطه عطف و ماندگار تاریخ مبارزات ایران علیه استکبار شد که پس از انقلاب هر ساله این روز را بعنوان روز دانشجو نامگذاری کرده‌اند.

خطیب جمعه زابل با اشاره به معلولین کشور گفت: افراد معلول به هر علت و دلیلی که آسیب جسمی و روحی دیده‌اند باید به نگاه محبت به آنها توجه کنیم.

وی ادامه داد: این افراد از اعضای اجتماع هستند و حقوق همه آنها رعایت شود و در مکان‌های عمومی و ساختمان ادارات نباید مانع رفت و آمد آنها شود.

امام جمعه زابل یکی از رموز گرفتاری مشکلات را صبر بر دشواری‌ها دانست و تصریح کرد: خداوند صابران را دوست دارد و با صابران است از موارد صبر صبر بر دشواری، جنگ، جهاد، تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی است که از سوی دشمن به امت اسلامی وارد شده است.

طباطبایی مطرح کرد: تحریم‌های اقتصادی فشارهایی است که به ملت مظلوم و خداجو تحمیل شده و مردم این سختی‌ها را تحمل می‌کنند چرا که خداوند به آنها وعده داده است و کسانی که برای رضای خدا صبر می‌کنند و در برابر دشمن تسلیم نمی‌شوند پاداش عظیم به آنها بشارت داده شده است.

وی با اشاره به آثار صبر گفت: گشایش کار و باز شدن گره‌های کور، باعث صلح و آشتی و باعث کاهش مصیبت می‌شود.

انتهای پیام/75005/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول